COMPETIȚII ISTORICE. Coca-Cola

COMPETIȚII ISTORICE. Coca-Cola

Prima rețetă Coca-Cola a fost inventata în Columbus, Georgia, de catre John Stith Pemberton, inițial ca un cocawine numit Pemberton’s French Wine Coca, în 1885. El se poate sa fi fost inspirat de succesul formidabil al cocawine-ului creat de europeanul Angelo Mariani, Vin Mariani.

Primele vânzari au fost la Jacob’s Farmacy din Atlanta, Georgia, pe 8 mai, 1886. A fost vânduta inițial ca un medicament brevetat pentru cinci cenți. Pemberton a susținut ca bautura Coca-Cola a vindecat multe boli, inclusiv dependența de morfina, dispepsia, neurastenia, durerile de cap și impotența.

Pemberton a publicat prima reclama pentru bautura pe 29 mai a aceluiași an, în Atlanta Journal. În primele opt luni, doar noua bauturi au fost vândute zilnic.

În 1888 au existat pe piață trei versiuni de Coca-Cola vândute separat, de trei firme. Ulterior, Griggs Candler a preluat compania lu

Ne puteți urmări și pe Google News

Concomitent, fiul alcoolic al lui Pemberton, Charley Pemberton a început sa vânda propria versiune a produsului.

Coca-Cola a fost vândută în sticle, pentru prima dată pe 12 martie 1894. Cutiile de Coke au apărut pentru prima dată în 1955. Prima îmbuteliere de Coca-Cola a avut loc în Vicksburg, Mississippi, la Biedenharn Candy Company în 1891.

Proprietarul acesteia era Joseph A. Biedenharn. Sticlele originale au fost sticlele Biedenharn, foarte diferite de modelul „hobble-skirt” de mai târziu, care este acum atât de familiar.

Pepsi este o bautura racoritoare carbogazoasa, care este produsa și îmbuteliata de compania PepsiCo.

Este vânduta în magazine, restaurante și automate. Bautura a fost produsa pentru prima data în anii 1890 de catre farmacistul Caleb Bradham în New Bern, Carolina de Nord. Pepsi Cola a fost înregistrata ca marca comerciala pe 16 iunie 1903.

Creștere și popularitate

În timpul Marii Crize Economice, Pepsi a dobândit popularitate după introducerea sticlei de 10 uncii (aproximativ 283,49grame). Vânduta inițial cu 10 cenți, vânzarile erau scazute, dar când prețul a fost redus la doar 5 cenți, vânzarile au crescut vertiginos.

Cu sticle de 12 uncii (aprox. 340,20 grame) în loc de 6 uncii (aprox. 170,10 grame) cât aveau sticlele Coca Cola, Pepsi a subliniat diferența de preț, având și un spot publicitar radiofonic, încurajând compararea prețurilor. În 1936, Pepsi a vândut 500 milioane de sticle, iar în perioada 1936-1938, Pepsi și-a dublat veniturile. Succesul Pepsi sub Guth a survenit în timp ce afacerea Loft Candy șovaia.

În 1940 brandul a facut istorie când primul jingle de publicitate a fost difuzat la nivel național. Jingle-ul era “Nickel Nickel”, o reclama pentru Pepsi Cola care se referea la prețul Pepsi. Cântecul “Nickel Nickel” a devenit un hit și a fost înregistrat în 55 de limbi.

În 1965, Donald M. Kendall, președintele și directorul executiv al Pepsi-Cola, a fondat Pepsi-Co, Inc. Produsele majore ale noii companii erau Pepsi-Cola Company – Pepsi-Cola (aparute în 1898), Pepsi Diet (1964) și Mountain Dew (introdus de Tip Corporation în 1948).

În 1985, PepsiCo a devenit cea mai mare companie din industria bauturilor racoritoare.

Produsele Pepsi-Cola sunt disponibile în aproape 150 de țari și teritorii din întreaga lume. De-a lungul timpului, Pepsi s-a bucurat de sprijinul unor cântareți ca Lionel Richie și Tina Turner și actori precum Michael J. Fox.

În 1986, PepsiCo a achiziționat 7UP International.

În 2002 brandul Pepsi a dorit sa dezvolte o alta imagine. Beyonce Knowles s-a alaturat familiei Pepsi și a realizat doua reclame noi pentru Tv, radio și reclame pe internet.

În 2003, Pepsi-Co a creat PepsiCo International. Afacerea a unit toate unitațile producatoare de snacksuri, bauturi și mâncare, acest efort fiind menit sa conduca spre o creștere mai accelerata și sa îmbunatațeasca profitabilitatea din întreaga lume. Mai mult decât atât, marca Pepsi-Cola a sarbatorit 100 de ani.

În România, Pepsi a fost prima dată introdusă în 1966 și continuă să aibă o vizibilitate a brandului extrem de puternică (“Când spui Pepsi, toată lumea înțelege despre ce vorbești”), relevanta (“Orice ai face, bea Pepsi”) și stimata (“Pepsi își merită poziția de lider pe piață”).

...(citește mai departe pe evenimentulistoric.evz.ro)