"Compania low-cost nu mă despăgubeşte pentru un zbor anulat"

"Compania low-cost nu mă despăgubeşte pentru un zbor anulat"

O româncă rezidentă în Franţa susţine că nu-şi poate recupera de la compania Wizz Air banii pe un bilet de avion, în urma anulării unui zbor.

Reprezentanţii firmei susţin că întârzierea plăţii e cauzată de numărul mare de solicitări apărute în urma condiţiilor meteo nefavorabile care au perturbat traficul aerian la sfârşitul anului trecut.

"Am fost întrebată dacă sunt sigură că am făcut rezervare"

Pe 19 decembrie anul trecut, cursa Bucureşti-Paris, operată de Wizz Air, a fost anulată din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile de pe aeroportul parizian, iar Elena Petre a ajuns la Paris cu o altă cursă. "Mama mea a fost obligată de împrejurări să ajungă cu un zbor al unei alte companii aeriene, care a aterizat la Bruxelles, apoi cu trenul de la Bruxelles la Paris", povesteşte Mihaela, fiica femeii.

Chiar a doua zi, au contactat compania Wizz Air, solicitând rambursarea costului biletului şi trimiţând toate actele cerute pentru acest demers. În scurt timp au fost sunate de un operator al serviciului de relaţii cu clienţii, care le-a oferit două variante: schimbarea datei biletului, cu o călătorie pe aceeaşi rută în termen de o lună sau returnarea contravalorii biletului. "Am solicitat să mi se returneze cei 283 de lei şi mi s-a răspuns telefonic că banii vor fi viraţi pe cardul cu care făcusem rezervarea, în decurs de două săptămâni, însă nu i-am primit. Pe 17 ianuarie am sunat din nou. Halucinant, am fost întrebată dacă sunt sigură că am făcut acea rezervare. Practic, susţin că nu am cumpărat biletul de la ei", spune, revoltată, femeia.

Reprezentanţii Wizz Air susţin că în acest caz e vorba doar despre o întârziere a plăţii. "În ultimele două luni, condiţiile meteorologice nefavorabile din Europa au afectat operaţiunile tuturor liniilor aerine şi au generat un volum considerabil de zboruri anulate. Acest lucru a determinat un număr mai mare de cereri de returnare a contravalorii biletului faţă de media obişnuită, astfel că timpul de procesare a unor solicitări a crescut", explică Balazs Varro, Corporate Communications Manager Wizz Air.

Rambursarea se face în 7 zile

Specialişti în protecţia consumatorului spun că, în astfel de cazuri, banii ar trebui daţi în termen de o săptămână.

"Potrivit Regulamentului 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului, în cazul anulării zborului, pasagerul are dreptul de a alege între rambursare şi redirecţionare. Rambursarea se face în termen de 7 zile", susţine Mihai Titichi, şef serviciu juridic la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România. Cazul poate fi reclamat Centrului European al Consumatorului din România.