Codul Rutier nu-i mai sperie pe soferi

Codul Rutier nu-i mai sperie pe soferi

Conducatorii auto se simt mai liberi sa incalce regulile de circulatie, odata ce nu mai sunt obligati sa sustina un examen pentru a-si recupera permisul suspendat.

Majoritatea soferilor se declara multumiti de modificarile aduse Codului Rutier, care le ofera - spun ei - mai multa „libertate” la incalcarea regulilor de circulatie, odata ce nu mai sunt obligati sa sustina un examen pentru a-si recupera permisul.

„Pana acum, nu ma stresa atat ideea ca voi ramane fara permis daca trec pe rosu, cat faptul ca va trebui sa sustin un examen pentru a-mi recastiga dreptul de a conduce. Aceste modificari sunt bine-venite”, spune razand Viorel Popescu, din Capitala.

El este completat de un alt sofer bucurestean, care se chinuieste de „vreo patru luni” sa treaca testul. „Pe 16 februarie, am fost prins baut la volan si mi-a fost suspendat permisul pentru 90 de zile. De atunci ma tot chinui sa iau examenul... De acum insa pot conduce din nou”, adauga barbatul. Singurii nemultumiti de aceasta „relaxare” a legislatiei rutiere sunt politistii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Spagi pentru a deveni sofer si pedepse prea mici

„Testarea pentru recuperarea permisului era singura prevedere care ii mai speria pe cei obisnuiti sa incalce regulile. Mai grav este insa faptul ca multi nici nu le cunosc. Nimeni nu si-a pus problema ce „tarife” se percep la obtinerea permisului de conducere (100-150 de euro pentru proba practica, chiar si in cazul politistilor, dupa cum recunostea intr-o sedinta de colegiu adjunctul ministrului de interne - n.r.), nimeni nu face atat caz cand vine vorba despre infrastructura”, ne-a declarat un politist care a tinut sa-si pastreze anonimatul.

Pe langa toate acestea, in Romania amenzile sunt de 20 de ori mai mici decat in statele europene, unde soferii sunt obligati sa scoata din buzunar chiar si 4.000 de euro pentru abateri grave in trafic (este cazul Angliei, Germaniei, Austriei, Frantei, Italiei, Spaniei).

Mai mult, la noi, perioada maxima de suspendare a dreptului de a conduce este de 90 de zile, pe cand in Polonia poate ajunge la 2 ani, iar in Franta pana la 3 ani.