Coca-Cola scoate pe piața prima băutură creată cu ajutorul AI

Coca-Cola scoate pe piața prima băutură creată cu ajutorul AICola-Cola Y3000, creată cu inteligența artificială. Sursa foto: X (Twitter)

Coca-Cola a introdus pe piață prima sa băutură concepută cu ajutorul inteligenței artificiale. Ediția este una limitată, iar pentru gustul său compania a făcut cercetări îndelungate.

Noua băutură se numește Coca-Cola Y3000, iar marele producător a început deja să îi facă reclamă. Și gustul e unul aparte, potrivit producătorilor: „Prima aromă futuristă creată împreună cu inteligența umană și artificială”.

Coca-Cola Y3000, prima băutură creată cu ajutorul inteligenței artificiale

Creația ediției limitate s-a desfășurat în două etape distincte. Procesul a fost laborios și a implicat un buget semnificativ, având ca scop obținerea unei băuturi deosebite.

Astfel, echipa de cercetare de la Coca-Cola a efectuat analize aprofundate asupra aromelor apreciate și achiziționate de către consumatori, luând în considerare, de asemenea, tendințele actuale de pe piață.

Etapa următoare a implicat prelucrarea datelor prin intermediul unui sistem de inteligență artificială. Totul cu scopul de a contribui la elaborarea profilurilor de arome și a combinațiilor acestora.

Această abordare a condus la crearea noii băuturi Coca-Cola Y3000, realizată cu sprijinul tehnologiei AI.

Noua bătură, disponibilă cu și fără zahăr

Coca-Cola nu a detaliat în campaniile sale de promovare cum se simte gustul noii băuturi. A specificat doar că aceasta este disponibilă în două variante, cu zahăr și fără zahăr.

Compania a integrat, de asemenea, inteligența artificială în crearea unui design futurist, caracterizat de un logo pixelat și o paletă de culori deschise, în care se regăsesc tonuri de violet, roz și albastru.

Potrivit site-ului oficial al companiei, perspectivele fanilor din întreaga lume, combinate cu informațiile adunate de la inteligența artificială, au contribuit la inspirarea Coca‑Cola în crearea gustului unic al Y3000.

Noua Coca-Cola, gustul viitorului

Compania pregătește și o colecție vestimentară modernă pentru noua gamă Y3000, prin colaborarea cu brandul Ambush. Lansarea acestei colecții este planificată pentru toamnă.

Coca-Cola

Coca-Cola. Sursa foto: coca-colacompany.com

„Sperăm ca Coca‑Cola să rămână la fel de relevantă și revigorantă în anul 3000 precum este astăzi, așa că ne-am provocat să explorăm conceptul despre cum ar putea să fie gustul unei Cola din viitor și ce fel de experiențe ar putea debloca o Cola din viitor?”, a spus Oana Vlad, Director Senior, Strategie Globală, The Coca‑Cola Company.

„Platforma de marcă Real Magic sărbătorește conexiunile neașteptate care fac ca lucrurile obișnuite să devină extraordinare, așa că am adus intenționat inteligența umană și cea artificială împreună pentru o expresie îmbucurătoare a ceea ce Coca‑Cola crede că va aduce ziua de mâine”, a completat românca.