CNADNR amână redeschiderea autostrăzii demolate Orăștie-Sibiu

CNADNR amână redeschiderea autostrăzii demolate Orăștie-Sibiu

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) anunţă că redeschiderea lotului 3 de autostradă Orăştie-Sibiu, programată pentru finele acestei luni, se amână, din cauza ploilor.

„Având în vedere că în ultima perioadă de timp pe zona Orăştie-Sibiu a plouat 11 zile, CNADNR SA anunţă că decalează termenul de finalizare a lucrărilor la lotul 3 Cunţa -Sălişte. În graficul de execuţie conform prognozei meteo, CNADNR SA prevăzuse o perioada de 5 zile cu ploaie, întârzierea fiind dată de dublarea perioadei în care nu s-au putut efectua lucrări specifice, în conformitate cu standardele de calitate”, anunţă CNADNR.

Imediat după închiderea lotului 3 Orăştie-Sibiu, fosta conducerea a CNADNR a cerut demolarea unei porţiuni de aproximativ 200 metri. Specialiştii CNADNR au avut 13 luni la dispoziţie pentru refacerea a 200 m de autostradă, închisă în septembrie anul trecut pentru reparaţii.

Fundaţie făcută în bătaie de joc

EVZ arăta anul trecut, în exclusivitate, că expertiza efectuată pe tronsonul de autostradă cuprins între Sibiu și Orăștie, care a luat-o la vale, a scos la iveală lucruri foarte grave. Drumul nu are fundație iar umpluturile sunt realizate din materiale de slabă calitate.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a comandat o expertiză în cele două puncte sensibile, din sectorul de 20 de kilometri de autostradă, cuprins între localitatea Cunța și Sebeș.

”În cadrul pachetului necoeziv vizual nu a fost relevat stratul de piatră cu grosime fixă de trei metri. Însumând grosimea de balast și piatră spartă din proiect se observă totuși diferențe de grosime totală, în minus, de până la doi-trei metri față de proiect. În aceste condiții se consideră că geometria și alcătuirea corpului rambleului și stratului suport al acestuia nu respectă soluția din proiect”, se arată ]n exertiza semnată de prof. univ. dr. Elena Gheorghe, de la firma Rutexepert SRL.

Firma care a construit sectorul de autostradă care are mari probleme tehnice se numește Impregilo - Salini. CNADNR a achitat pentru această lucrare 602 milioane de lei, dintr-un total de 604 milioane lei.