Aplicația care rupe netu'. Clubhouse, noua modă printre internauți
- Ionel Sclavone
- 20 februarie 2021, 07:08
Clubhouse reprezintă noua modă printre utilizatorii de aplicații social-media, având o creștere explozivă în mai puțin de o lună.
Clubhouse, noua modă printre internauți. O nouă aplicație social-media a captat atenția utilizatorilor de internet. Este vorba de Clubhouse, o aplicație bazată pe conversații audio. Aceasta a reuşit o creştere spectaculoasă în prima jumătate a acestei luni, datorată, în principal, implicării unor personalităţi.
La 1 februarie, Clubhouse avea 3,5 milioane de utilizatori la nivel global. Până pe 16 februarie, numărul acestora a crescut la 8,1 milioane, mai mult decât dublu.
Clubhouse a atras atenția mai ales că numeroase personalități s-au alăturat rețelei. Este vorba de Elon Musk, Ai Weiwei, Lindsay Lohan și Roger Stone, conform Rețete și Vedete.
Clubhouse este o aplicație mobilă care funcționează ca o rețea de socializare. Doar că în loc de mesaje text, utilizatorii folosesc mesaje vocale. Ca o particularitate, un utilizator nu poate intra în rețea decât dacă primește o invitație de la un utilizator mai vechi.
Așa se face că invitațiile sunt la mare căutare și au fost listate pe eBay prețuri de până la 89 de dolari. Mai multe companii media au creat conturi Clubhouse.
Momentan aplicația funcționează doar pentru iPhone, dar dezvoltatorii pregătesc și o variantă pentru Android.
Clubhouse, noua modă printre internauți
Clubhouse permite utilizatorilor să posteze sau să asculte conversații format audio, pe o varietate de subiecte să începeți sau să ascultați conversații pe o varietate de subiecte. Se poartă discuții legate de tehnologie, sport, literatură etc. În mii de camere de chat în fiecare zi, utilizatorii Clubhouse poartă discuții pe tot felul de teme, conform Rețete și Vedete.
Conversațiile pot fi private, ca într-un apel telefonic, sau pot include mai mulți utilizatori care pot asculta ce se discută ori, chiar interveni.
Aplicația Clubhouse fost lansată în aprilie 2020. După o lună avea doar 1.500 de utilizatori și valora 100 milioane de dolari. La sfârșitul anului trecut, era utilizată de circa 600 000 de oameni. La 1 februarie, Clubhouse avea 3,5 milioane de utilizatori la nivel global. Până pe 16 februarie, numărul acestora a crescut la 8,1 milioane, mai mult decât dublu.
„Aceasta este o schimbare majoră în modul în care funcționează internetul. Cred că este un capitol nou”, a spus Dave Morin, unul dintre fondatorii Path, care a investit și în Clubhouse.
Pe de altă parte, aplicația nu permite postarea unor fotografii sau videoclipuri. Singurele acceptate sunt fotografiile de profil.
Elon Musk l-a invitat pe Putin la o discuție
Clubhouse a atras atenția mai ales că numeroase personalități s-au alăturat rețelei. Printre cei care au contribuit la promovarea aplicației se numără șeful Tesla, Elon Musk, dar și Mark Zuckerberg, șeful Facebook.
Miliardarul de la Tesla a atras atenția după ce l-a invitat la o discuție pe Clubhouse pe Vladimir Putin. El l-a întrebat pe președintele rus dacă vrea să poarte o conversație cu el pe cea mai la modă rețea de socializare.
Musk a postat întrebarea direct pe contul oficial de Twitter al președintelui Rusiei.
„Ai dori să mi te alături la o conversație pe Clubhouse?”.
Întrebarea a fost urmată de un tweet în limba rusă în care miliardarul i-a transmis lui Putin că ar fi onorat să poarte o conversație.