Firma condusă de Clotilde Armand are contracte bănoase cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Din 2004 până în prezent, Egis Internaţional SA Franţa Sucursala Bucureşti a încasat aproximativ 81,3 milioane de euro din supervizarea lucrărilor de construire a mai multor autostrăzi, centuri şi drumuri naţionale din România. Francezii au rolul de a supraveghea lucrările, atât în ceea ce priveşte calitatea, cât şi în ceea ce priveşte respectarea termenelor. Toate şantierele supervizate de firma condusă de Clotilde Armand au întârzieri.

Egis vrea prelungirea contractului Bechtel

Mai mult, Egis, firmă condusă de Clotilde Armand, a cerut renegocierea contractului privind supervizarea autostrăzii Transilvania. Concret, prelungirea perioadei aduce alţi bani, deşi pe această autostradă nu s-au mai inaugurat kilometri de şase ani. În cazul autostrăzii „Bechtel”- realitatea este că pe 60 de km lucrările sunt abandonate de cel puțin șapte ani, pe alți 47 de km de șantier se așteaptă avizele pentru lucrări, iar pe restul de aproximativ 256 de km nici măcar nu sunt constructori sau studii de fezabilitate.

Pe ce şantiere supraveghează lucrările francezii

Firma condusă de Clotilde Armand a încasat, în total, bani mai mulţi decât prevede valoarea maximă adunată a contractelor. Motivul: s-au actualizat preţurile. Potrivit unui răspuns dat de Compania de Drumuri pentru Evenimentul zilei, Egis România supervizează şapte şantiere:

● Servicii de consultanţă pentru „Proiectul de Reabilitare a Drumului Naţional DN 6” având ca obiect supervizarea construcţiei centurii rutiere Timişoara, reabilitarea DN 6, secţiunea Timişoara – Lugoj şi supervizarea defectelor în perioada de răspundere centurii rutiere Craiova. Valoarea contractului este de 6.206.053,60 lei, din care s-a încasat 5.828.349,95 lei;

● Supervizare Varianta de Ocolire a municipiului Braşov, Tronson II, DN 11 – DN 13, cu o valoare de contract de 841.170,00 lei, din care s-au încasat 430.594,01 lei;

● Supervizare Construcţia centurii rutiere Braşov Lot 1, tronson 1 – Relicitare cu o valoare de contract de 556.936,00 lei, din care s-au încasat 324.577,00 lei;

● Supervizarea construcţiei variantei de ocolire a municipiului Braşov Lot 1: Tronson I, DN 1 – DN 11, Lot 2: Tronson III, DN 13 – DN 1 cu o valoare de contract 3.255.013,00 lei, din care s-au încasat 2.604.010,40;

● Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mureş -Cluj – Oradea – Graniţa România/Ungaria. Valoarea Contractului nr. 2562/31.08.2004 este de 236.579.980,00 lei și face obiectul actualizării conform prevederilor Contractului în raport cu Indicele Prețurilor de consum pentru Servicii. Valoarea facturilor decontate companiei EGIS INTERNATIONAL SA Franţa Sucursala Bucureşti pentru supervizare lucrări de construcție Autostrada Brașov – Cluj – Borș este de 269.956.911,74 lei;

● Contract de servicii – Supervizare Autostrada Sebeş – Turda Lot 1 cu o valoare de contract 5.156.196.00 lei. Valoare decontată în perioada 2015 – 2016 este în suma de 1.051.476,00 lei;

● Contractul de consultanţă pentru furnizarea serviciilor de proiectare şi supervizare a lucrărilor de construcţie a Autostrăzii Arad – Timişoara – Lugoj având o valoare a contractului de 12.183.876,65 euro (echivalent 54.827.444,93 lei). Valoarea decontată în perioada 2006 – 2016 este în suma de 12.142.402,85 euro şi 13.367.561,86 lei, diferenţa dintre valoarea de contract şi suma plătită fiind reprezentată de plata TVA şi actualizarea de preţ.

De ce tace Clotide Armand?

Ziarul Evenimentul zilei a încercat să ia legătuta cu Clotide Armand, directorul firmei franceze. Însă fără succes. Directorul Egis, Clotilde Armand, nu a răspuns întrebărilor EVZ, în ceea ce priveşte contractul din bani publici. Care sunt întrebările la care Clotide Armand nu a răspuns încă:

● Când a fost prelungit ultima dată contractul firmei EGIS INTERNATIONAL SA FRANTA SUCURSALA BUCURESTI cu oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fosta CNADNR, pentru supervizare lucrări de construcţie autostrada Braşov- Cluj-Borş?

● Ce servicii de consultanţă aţi prestat, dacă în această perioadă 2010-2017 nu s-a finalizat niciun km de autostradă Brasov-Cluj-Bors?

● Pe ce perioadă a fost prelungit acest contract?

● În prezent, de ce aţi depus o nouă solicitare pentru a doua prelungire a acestui contract?