Clienții întâmpină din ce în ce mai multe probleme când merg la o bancă să-și actualizeze datele pentru că sunt tratai ca niște „teroriști financiari”.

Din ce în ce mai multe persoane se plâng de modul în care băncile îi tratează. Li se pun o mulțime de întrebări incomode pentru schimbarea datelor personale.

Aproape toate băncile motivează acest comportament aruncând vina pe BNR.

Este vorba despre directiva privind prevenirea utilizării sistemului financiar în scopul spălării banilor sau finanțării terorismului.

Clienții sunt amenințați cu blocarea conturilor și le sunt puse întrebări „prea curioase”.

Banca Centrală a trimis tuturor băncilor o Notă semnată de primul viceguvernator Florin Georgescu în care acesta le cere celor din bănci să nu mai dea vina aiurea pe BNR, să aibă o atitudine mai amiabilă cu clienții și să-i considere parteneri, nu potențiali teroriști financiari.

Ce spun clienții „teroriști” care au avut probleme bancă?

„Am fost să-mi actualizez datele firmei. Fata de la ghișeu m-a întrebat dacă sunt asociatul unic al firmei. I-am confirmat, așa cum arată și documentele depuse la deschiderea de cont pe persoana juridică.

M-a întrebat apoi de unde îmi obțin veniturile pe persoană fizică. Am întrebat dacă sunt la bancă sau la Fisc. Nu era clar după ce întrebări primeam.

Fata mi-a răspuns că BNR a dat o directivă prin care îi obligă să ceară aceste date. I-am spus funcționarului că poate să vadă foarte bine și singur. Să vadă de unde îmi obțin veniturile întrucât contul personal e tot la ei.

Să-și deschidă frumos computerul și să se uite de unde mi se virează banii”, spune C.L., clienta unei bănci din top 5.

„Zilele trecute, Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul BNR a trimis tuturor băncilor o Notă, redactată în termeni duri, prin care le cere acestora să nu mai arunce vina pe Banca Națională și mai ales, să-și considere clienții parteneri, nu teroriști financiari. Să facă dovada unei atitudini mai maleabile cu clienții pentru că astfel ar avea toate părțile de câștiga”, spun jurnaliștii de la hotnews.

Ce efect a avut nota trimisă de Prim-viceguvernatorul BNR?

„Ca urmare a Notei d-lui Prim-viceguvernator ne-am instruit colegii să fie mult mai atenți cu clienții. Au existat câteva cazuri în care poate cei de la ghișee au pus întrebări pe un ton considerat de client neprietenos sau care ar fi putut fi interpretat drept un interes care excede Directiva europeană, dar am luat urgent măsuri ca asemenea incidente să nu se mai repete”, spune CEO-ul unei bănci locale