China și India sunt tot mai interesate de petrolul rusesc. Miliardele de dolari finanțează războiul din Ucraina

China și India sunt tot mai interesate de petrolul rusesc. Miliardele de dolari finanțează războiul din Ucraina Sursă: Aleksandr Gerasimov | Dreamstime.com

Analiștii de la Banca Americană de Investiții, J.P. Morgan au anunțat că Rusia își va menține ridicată producția de petrol, ca urmare a interesului foarte mare din partea Chinei și a Indiei.

Cererea tot mai mare de petrol, la un preț destul de atractiv, face ca Rusia să își păstreze statutul de mare putere economică a lumii.

Marile economii mondiale, precum China și India fac afaceri cu Rusia de miliarde de dolari, din comerțul cu petrol.

”Credem că Rusia va putea să menţină producţia de petrol la nivelul anterior conflictului din Ucraina - 10,8 milioane barili pe zi - dar va avea dificultăţi în a ajunge la nivelul de vârf de dinaintea pandemiei, de 11,3 milioane barili pe zi”, susţin cei J.P. Morgan.

Ne puteți urmări și pe Google News

În cursul lunii ianuarie 2023, în conturile Rusiei a intrat 18,5 miliarde de dolari de pe urma exporturilor de petrol şi gaze. Suma este cu 38% mai puţin mică, față de ianuarie 2022, când exporturile au totalizat aproximativ 30 de miiarde de dolari.

Rusia nu exportă plus valoare

Deși producția este una importantă, Rusia are o gravă problemă, deoarece nu exportă plus valoare, ci doar materie primă.

Atât India, cât și China, cumpără doar petrol brut, pe care ulterior îl rafinează în propriile rafinării.

Din acest motiv, mai cred analștii de la JP Morgan, Rusia se va confrunta cu mare problemă în a găsi piețe pentru a-și exporta produsele rafinate. Una dintre acestea ar putea fi Uniunea Europeană, dar blocul comunitar a impus deja un preț maxim, pentru comerțul cu Rusia.

În plus, nici țările din Golful Persic nu vor sta cu mâinile încrucișate și vor crea un mediu concurențial puternic, care va fi ostil Rusiei.

Marile petroliere nu pot naviga spre Rusia

Lunile trecute, Grupul G 7, al țărilor cele mai puternic industrializate au anunțat că firmele de asigurare controlate de acestea, cele mai mari din lume, nu mai pot emite polițe de asigurare și de brokeraj, pentru marile petroliere care transport țițeiul rusesc spre diferite porturi ale lumii.

Singurele nave care mai primesc asigurări sunt cele care transportă petrol, la prețul de sub 60 de dolari/barilul, adică cel impus de Uniunea Europeană, în relația cu Rusia, scriu cei de la stiripesurse.ro.