Cerșetori deghizați în Charlie Chaplin în intersecțiile din Capitală. Fac parte din rețele organizate

Cerșetori deghizați în Charlie Chaplin în intersecțiile din Capitală. Fac parte din rețele organizate Charlie Chaplin. Sursa foto: Wikipedia

Cerșetorii din România au găsit noi modalități prin care să obțină bani. Mulți dintre ei se deghizează în personaje din desenele animate sau din filmele clasice și se plimbă printre mașinile blocate în intersecțiile din Capitală.

Mulți dintre cerșetorii au fost surprinși deghizați în intersecțiile din București. De cele mai multe ori ei sunt machiați și costumați precum Charlie Chaplin sau Mickey Mouse. Chiar dacă ei stârnesc amuzamentul șoferilor sau al copiilor, scopul lor este unul clar. Vor să obțină bani fără să facă ceva în schimb. În plus, atunci când le sunt adresate întrebări sau nu primesc bani, ei devin destul de agresivi.

Polițiștii locali din Sectorul 2 al Capitalei au amendat deja 21 de astfel de persoane în ultimele săptămâni. Oamenii legii au atenționat că aceste personaje care par haioase sunt, de fapt, membrii ai unor rețele de cerşetorie care își aleg cu mare grijă zonele în care stau. Amenda în aceste cazuri este cuprinsă între 100 și 500 de lei.

Poliția Română a cerut românilor să nu dea bani acestor oameni

Maria Petrescu, purtător de cuvânt al Poliţiei Locale din Sectorul 2, a explicat că cerșetorii deghizați „sunt persoane care îşi aleg anumite zone, în general unde traficul este foarte mare, foarte intens, pentru că pot atrage atenţia. Aceste persoane fie locuiesc, fie nu locuiesc neapărat în sector, însă sunt oameni apţi de muncă, dar care probabil câştigă şi încearcă să obţină un venit mult mai uşor din această activitate, adică apelând la mila publicului”. Poliția le-a transmis tuturor cetățenilor români să nu încurajeze aceste gesturi chiar dacă sunt atrași de costumele în care cerșetorii sunt deghizați.

Ne puteți urmări și pe Google News

Și sociologii au vorbit despre acest fenomen și au explicat că este o reinventare a cerșetoriei. Bogdan Voicu, sociolog la Institutul pentru Cercetarea Calităţii Vieţii, a spus că aceste persoane „simt nevoia să vinzi mai bine ceea ce ai de vândut. Este o piaţă, şi acele costume sunt de marketing. Prin urmare, încearcă să vândă mai bine. Fac apel la faptul că există resorturi în noi care asociază astfel de costume cu amintiri frumoase şi atunci eşti dispus să dai mai mult din banii pe care îi ai”, potrivit StirileTVR.