Centura Sibiului, inaugurată în decembrie

Centura Sibiului, inaugurată în decembrie

Centura ocolitoare a Sibiului va fi dată în folosinţă în jurul datei de 1 decembrie chiar dacă lucrările nu vor fi finalizate în totalitate. Centura are o lungime 17,2 de kilometri cu profil de autostradă şi alţi 3,6 de kilometri cu profil de drum naţional.

Autorităţile centrale au decis să permită traficul de îndată ce se vor întruni elementele de siguranţă ale circulaţiei. "Mai sunt câteva porţiuni unde trebuie turnat stratul de uzură, de montat parapeţi şi de finisat marcajele. Totul depinde de cum va fi vremea", spune Marius Piştea, directorul de proiect din partea Companiei Naţionale de Autrostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Data exactă a ceremoniei va fi stabilită în zilele viitoare, dar cel mai probabil panglica va fi tăiată în jurul datei de 1 decembrie. "Nu vrem să fie cine ştie ce ceremonie, tam-tam. Este un lucru ce trebuia să se întâmple. Vor fi, probabil, câteva discursuri", mai spune Piştea. Lucrările ce vor rămâne de executat constau în finalizarea taluzurilor şi a rigolelor de pe marginea şoselei.

Fondurile ISPA, cheltuite integral

Una din marile semne de întrebare legate de soarta centurii ocolitoare era legată de fondurile ISPA alocate proiectului (75% din valoarea totală a lucrărilor). Anul acesta, programul ISPA îşi încheie misiunea în România, fapt ce ar însemna şi "închiderea robinetului" cu bani pentru centura Sibiului. Daniela Drăghia, director general adjunct al CNADNR, spune că lucrurile s-au rezolvat între timp. "Până la sfârşitul acestui an o să fie cheltuiţi toţi banii alocaţi prin ISPA pentru centura ocolitoare a Sibiului. Ceea ce rămâne de executat pentru anul viitor va fi plătit din cofinanţarea asigurată de Guvernul României", a spus Daniela Drăghia.

Ne puteți urmări și pe Google News

Şantier demarat în 2002

Licitaţia pentru execuţia centurii ocolitoare a Sibiului a fost organizată în 2002. În 2003 a fost semnat contractul cu italienii de la Todini, iar lucrările au început semnificativ în 2004. În 2006, în septembrie, Todini a întrerupt lucrările, acuzând CNADNR că nu recunoaşte anumite lucrări la plată. Contractul cu ei a fost reziliat în 2007. Ulterior, şantierul centurii a fost redus de la 23,5 de kilometri la 17,2 de kilometri, astfel încât localitatea Cristian a fost "tăiată" de pe listă. Secţiunea I, în lungime de 14,8 de kilometri cu profil de autostradă a fost atribuită spre execuţie, în vara lui 2008, consorţiului Max Boegl - Geiger - Comtram, ultima firmă retrăgându-se din asociere destul de rapid. Cea de-a doua secţiune - 2,4 de kilometri de autostradă şi reabilitarea a 3,6 de kilometri de drum cu profil naţional - a fost licitată în 2009, iar lucrările au început abia în primăvara acestui an. Costurile centurii sunt de aproximativ 80 de milioane de euro.