Autostrada Unirii. A fost semnat contractul pentru construirea podului de peste Prut

Autostrada Unirii. A fost semnat contractul pentru construirea podului de peste Prut Podul construit peste râul Prut/Sursa foto: www.facebook.com/igorgrosupentrumoldova

Republica Moldova. Uniunea Europeană va finanța construcția unui pod peste Prut. Acesta va lega localitățile Ungheni din România și Ungheni din Republica Moldova. Vineri a fost semnat contractul între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii din România (CNAIR) și Ness Proiect Europe SRL, firma care va executa lucrările de construcție.

Podul Ungheni – Ungheni face parte din Autostrada Unirii. Aceasta conectează orașele Târgu Mureș – Iași – Ungheni – Chișinău. Totodată, autostrada reprezintă punctul de legătură al rețelei rutiere din Republica Moldova cu rețeaua de autostrăzi a UE. Valoarea totală a proiectului este de 33 milioane de euro. Lucrările ar urma să fie finalizate în termen de trei ani.

„Un pod care ne va conecta cu România, cu Uniunea Europeană”

Construcția podului a fost salutată de șefa statului Maia Sandu. „Azi la Ungheni a fost semnat contractul de proiectare și construcție a unui nou pod peste Prut, Ungheni (RO) - Ungheni (MD). În 3-4 ani vom avea încă un pod, cu patru benzi de circulație. Acesta ne va conecta cu România, cu Uniunea Europeană. Podul ne va asigura legătura cu Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș”, a spus Maia Sandu.

Evenimentul de semnare a contractului

Evenimentul de semnare a contractului/Sursa foto: www.facebook.com/igorgrosupentrumoldova

La evenimentul de semnare a contractului a participat președintele Parlamentului, Igor Grosu. „Am asistat astăzi la un moment pe care Ungheniul, dar și întreaga Republica Moldova l-a așteptat de la Podul de Flori din anii 90. Dacă generația părinților noștri, acum 34 de ani, au construit un pod de flori, noi vom fi generația care construim poduri pentru a ușura conexiunea noastră între cele două maluri ale Prutului”, a afirmat Igor Grosu

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit speakerului, acest eveniment este încă un pas ce „demonstrează că suntem parte a marii familiei europene și că locul nostru este în UE”. „Cu ajutorul României, Republica Moldova nu va mai fi niciodată izolată, iar cetățenii noștri vor avea același nivel de viață, venituri și libertate de circulație ca toți cetățenii UE”, a menționat Igor Grosu.

„Obiectivul nostru comun este ca în 2030 să circulăm de la București la Chișinău pe autostradă”

La eveniment a participat și Adrian Dupu, secretar de stat la Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova (DRRM) în cadrul Guvernului României. Oficialul a subliniat că evenimentul de semnare a contractului reprezintă un moment istoric pentru cele două țări.

Secretarul de stat al DRRM, Adrian Dupu

Secretarul de stat al DRRM, Adrian Dupu/Sursa foto: www.facebook.com/ADupu

„S-a semnat contractul pentru proiectarea și construcția primului pod în regim de autostradă între România și Republica Moldova. Am participat alături de oficialități de pe ambele maluri ale Prutului la acest eveniment cu o însemnătate deosebită pentru relația dintre cele două țări. Proiectarea și execuția vor dura 24 de luni, iar podul va fi parte a Autostrăzii Unirii A8, dar și a lotului de autostradă care va lega localitatea Ungheni de Chișinău. Obiectivul nostru comun este ca în anul 2030 să circulăm de la București la Chișinău pe autostradă”, a remarcat Adrian Dupu.

Semnarea contractului a avut loc în cadrul Forumului Regional Agenda pentru Transformare și Integrare (FRATI). Evenimentul a reunit autorități publice centrale și locale. La acesta au participat și antreprenori din cele două țări.

La finele lunii iulie curent, CNAIR a selectat firma care va construi podul peste râul Prut de la Ungheni. Este vorba despre compania Ness Proiect Europe SRL.

Potrivit CNAIR, finanțarea construcției va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile. Aceasta va fi realizată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei. Noul pod peste Prut va fi dotat cu puncte de control a frontierei, cu parcări și spații de verificare pentru camioane.

Revista presei