Louis Vuitton este cel mai valoros brand de lux din lume, conform unui studiu întocmit de compania Millward Brown şi prezentat de revista „Forbes“.
Acesta valorează 25,74 de milioane de dolari, un „chilipir“ dacă comparăm această sumă cu cât echivalează cel mai valoros brand din lume, Google - 86,1 miliarde de dolari.
Louis Vuitton a raportat în primul trimestru al anului curent venituri de circa 2,8 miliarde de euro, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Performanţele companiei se datorează în mare parte cererii venite de pe pieţele aflate în plină dezvoltare, precum Rusia, China, India, unde milionarii se înmulţesc pe zi ce trece. Având tot mai mulţi bani, aceştia cumpără produse de lux pentru a-şi etala bunăstarea, crede un analist de la banca de investiţii Gruppo, Levey & Co.
„Mărcile de lux o duc foarte bine, deoarece ele presupun un nivel de loialitate emoţională mare“, crede Nikhil Gharekhan, senior vicepreşedinte la Millward Brown.
Clasamentul a fost întocmit prin chestionarea de-a lungul timpului a peste un milion de consumatori din întreaga lume, în legătură cu imaginea pe care aceştia o au vizavi de mărcile puse în discuţie şi de aşteptările pe care le au faţă de acestea. De asemenea, a fost luată în calcul şi valoarea în dolari a fiecărei companii. Majoritatea brandurilor de lux îşi au originea în Franţa şi Italia, ţări renumite pentru tradiţia din industria modei. Mărcile de lux vin în România
Primul magazin Louis Vuitton din România va fi deschis luna aceasta în Bucureşti la parterul Hotelului JW Marriott. Şi Hermes ia în considerare posibilitatea de a încheia un parteneriat de concesiune pentru a intra pe piaţa din România. O altă casă de lux celebră care doreşte să facă afaceri direct în România este Gucci. Anul acesta, compania va deschide în România un magazin propriu, cel mai probabil pe Calea Victoriei, în Bucureşti.