Primul drive-test cu Audi A1

Primul drive-test cu Audi A1

ACCESIBIL. Noul model subcompact, cel mai ieftin din gama producătorului german, nu-i la fel de șarmant ca Alfa Romeo MiTo, nici tot atât de ager precum Mini, dar e mai elegant ca ambele la un loc

Este cel mai ieftin autoturism Audi din toate timpurile. Aici ne găsim în faţa unei certitudini. Dacă e să dăm crezare planurilor optimiste ale producătorului premium german, noul A1 ar trebui să devină şi cel mai bine vândut. Şi nu peste mult timp.

Am avut oportunitatea de a face cunoştinţă cu cel mai nou model Audi, la începutul acestei luni, cu ocazia unui drive-test extensiv, pe un traseu pitoresc din jurul Berlinului. Primele impresii sunt, în general, pozitive. Micul A1 - dezvoltat pe aceeaşi platformă ca şi Volkswagen Polo - nu te întâmpină cu un aer ieftin, dimpotrivă. Dar nici nu îţi lasă vreun moment impresia că ar aspira la statutul de maşină popu lară, pentru toată lumea.

A1 este cel mai accesibil Audi, de bună seamă, dar calitatea şi tehnologia oferite de brandul german vor impune un preţ pe care, cel puţin în România, cei mai mulţi şoferi îl vor considera, probabil, nejustificat de mare: minimum 16.500 de euro, pentru versiunea 1.2 TFSI-85 CP Attraction.

Ne puteți urmări și pe Google News

Banii nu sunt însă o problemă pentru clientela pe care o vizează Audi, aceeaşi care a dat năvală ani de-a rândul în showroomurile Mini şi care a întâmpinat, recent, cu bucurie apariţia modelului Alfa Romeo MiTo.

Cu o lungime de 3,95 metri, o lăţime de 1,74 metri şi o înălţime de 1,42 metri, A1 (versiunea cu trei uşi, urmează şi una cu cinci) este mai mare, în toate direcţiile, decât un Mini şi doar puţin mai scund ca un Citroen DS3.

Gama de motorizări cuprinde două unităţi pe benzină (1.2 TFSI - 85 CP, 1.4 TFSI - 122 CP) şi una pe motorină - 1.6 TDI - cu 90 sau 105 CP. Transmisia (la puntea faţă) este asigurată fie de o cutie de viteze manuală, fie de una automată cu dublu ambreiaj.

MODERN. Printre altele, A1 este dotat cu consolă MMI, prin intermediul căreia pot fi controlate navigaţia, climatizarea şi instalaţia audio Bose

Echipamente, ca în orice Audi mare

Am testat, la Berlin, cele mai puternice versiuni. Cea pe benzină, conectată la cutia de viteze s-tronic cu şapte trepte ni s-a părut mai potrivită cu caracterul exclusivist şi predominant urban al maşinii. TDI-ul ne-a impresionat datorită consumului mediu incredibil: 4,6 l/100 km!

Pretenţiile premium ale A1 sunt susţinute de prezenţa unor materiale de top la interior şi unor sisteme de siguranţă şi gadgeturi: ESP, diferenţial electronic, consolă MMI (prin intermediul căreia pot fi controlate navigaţia, climatizarea, instalaţia audio Bose), faruri de zi cu tehnologie LED.