Wall Street Journal Online a lansat, în urmă cu câţiva ani, o versiune a site-ului pentru conţinut plătit, iar cei care doreau să se aboneze aveau de plătit un preţ de aproximativ 200$ pe an. Evident, pentru a avea acces la conţinutul premium, utilizatorii trebuiau să îşi facă un cont şi o parolă.

Totuşi, în ultimii patru ani, în jur de 400.000 de persoane au avut acces la acest tip de materiale, fără să plătească niciun dolar. Asta deoarece au introdus atât la user, cât şi la parolă cuvântul ”media”.

Iniţial, contul respectiv a fost făcut de NBC Universal şi era folosit de redactorii postului, însă datele au ajuns şi la alte persoane. Mai exact, la 400.000 de utilizatori diferiţi care cunoşteau această metodă, însă păstrau informaţia în mare secret, fără ca Wall Street să îşi fi dat seama. Publicaţia americană de business are peste un milion de abonaţi la versiunea plătită a site-ului.

Cei 400.000 de “abonaţi” care foloseau platforma gratis au produs pierderi de 80 de milioane de dolari pe an, adică 320 de milioane până când s-a descoperit problema.