CEA MAI VECHE linie de ale ferată: CÂND se va putea circula din nou pe București – Giurgiu
- Raluca Florescu
- 27 septembrie 2015, 18:28
Licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate privind reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti-Giurgiu, prima linie de cale ferată dată în funcțiune în România, va fi lansată în cursul acestui an, a spus secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore.
„Am discutat cu CFR Infrastructură în legătură cu accesarea fondurilor europene pentru demararea licitaţiei privind studiul de fezabilitate. Anul acesta va începe licitaţia. Dacă vom reuşi să o şi atribuim, asta nu mai depinde de CFR Infrastructură. Anul acesta va fi anunţată licitaţia, sperând ca la începutul anului viitor să avem un câştigător, în maximum şase luni să livreze studiul de fezabilitate, apoi să putem porni licitaţia efectivă pentru construcţia şi reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti - Giurgiu", a explicat Grigore, citată de Agerpres.
Potrivit secretarului de stat, proiectul reabilitării rutei feroviare Bucureşti - Giurgiu se regăseşte în Master Planul General de Transport.
„Pentru inelul feroviar al Bucureştiului, acest traseu a fost inclus în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Bucureşti - Giurgiu. Împreună cu ruta Bucureşti - Giurgiu, care cuprinde electrificare, reabilitare, cât şi podul de la Grădiştea - o construcţie nouă -, se regăseşte în Master Planul de Transport, cu fonduri europene. Este unul dintre proiectele prioritare ", a precizat Maria Magdalena Grigore.
Calea ferată Bucureşti - Giurgiu a fost pusă în funcţiune la 7 septembrie 1869, fiind prima cale ferată de pe teritoriul de atunci al României.
Linia este importantă în special pentru transporturile de marfă, deoarece permitea transportul de produse agricole din interiorul ţării către Dunăre şi mai departe spre Marea Neagră. Pe de altă parte, ea a servit la aprovizionarea Capitalei cu produse finite importate.