Evenimentul Zilei > Social > Ce trebuie să facem când rămânem fără bani sau fără card în fața bancomatului
Ce trebuie să facem când rămânem fără bani sau fără card în fața bancomatului

Ce trebuie să facem când rămânem fără bani sau fără card în fața bancomatului

Mulți dintre noi am fost în situația în care să dorim să scoatem bani de la bancomat, dar să nu îi primim sau să rămânem fără card. Nu este deloc plăcut, dar trebuie să știți care sunt pașii de urmat în astfel de situații.

Dacă bancomatul de la care încercați să scoateți bani aparține băncii la care aveți deschis contul, puteți să vă adresați direct angajaților instituției dacă totul se derulează în timpul programului de lucru. Dacă banca este închisă trebuie să anunțați problema. De obicei, pe fiecare bancomat este afișat un număr de telefon la care puteți să semnalați orice fel de neplăceri.

Dacă bancomatul nu aparține băncii unde aveți deschis contul, atunci trebuie să anunțați mai întâi problema la compania care deține ATM-ul. Apoi, sunați și la banca la care aveți contul. În general aceste probleme apar din cauza unor defecțiuni tehnice și vă veți recupera banii în câteva zile.

Dacă totuși problema nu este rezolvată în câteva zile, puteți să depuneți o reclamație la Protecția Consumatorului. Majoritatea bancomatelor au camere de supraveghere și veți avea dovezi că nu ați primit banii, potrivit cancan.ro.

Atenție la PIN

Mai sunt însă și alte probleme cu care vă puteți confrunta când vreți să scoateți bani din bancomat. Vă puteți trezi în situația în care ATM-ul  „vă înghite“ efectiv cardul. Poate fi vorba despre o eroare tehnică sau de o măsură de siguranță în cazul în care ați tastat greșit PIN-ul. Aveți de obicei trei încercări.

Dacă este vorba despre o eroare tehnică vă veți recupera cardul în câteva zile. Dacă ați tastat greșit PIN-ul va trebui să îl schimbați și trebuie să mergeți la banca unde aveți contul deschis.

Nu uitați de actualizare

Puteți să mai rămâneți temporar fără card și dacă nu ați actualizat datele de identitate. În mod normal această procedură se face anual, dar este necesară și atunci când v-ați schimbat buletinul, chiar dacă nu a trecut un an de la ultima actualizare. În acest caz, trebuie să mergeți la bancă, să actualizați datele și veți primi, cel mai probabil, un alt card.

O altă situație în care cardul mai poate fi oprit în bancomat este aceea în care încercați să scoateți o sumă mai mare de bani. De obicei există o sumă maximă ce poate fi retrasă în 24 de ore. Informați-vă care este limita dacă aveți de gând să retrageți o sumă mare de bani.