Ce se întâmplă cu șoferii români care au polițe RCA la Euroins. Ar putea fi nevoiți să-și schimbe asigurarea

Ce se întâmplă cu șoferii români care au polițe RCA la Euroins. Ar putea fi nevoiți să-și schimbe asigurarea Asigurare RCA. Sursa foto: Arhiva EVZ

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a decis oficial să ridice autorizația companiei de asigurări Euroins, liderul polițelor RCA, ce va intra în insolvență. Milioane de români se tem acum că, în cazul unui accident, nu vor mai fi despăgubiți.

Mai exact, vorbim despre 2,5 milioane de români care au asigurare RCA la această companie și care vor fi afectați, în ideea în care au trebuit să scoată și mai mulți bani din buzunare, pentru că preţurile poliţelor RCA au crescut cu 71% anul trecut.

Conform legii, în caz de insolvență, cei aproximativ 2,5 milioane de şoferi români, vor fi despăgubiţit de Fondul de Garantare a Asigurărilor (FGA), respectiv din bugetul românilor.

Spre exemplu, după intrarea în insolvență a firmei City Insurance, în 2021, FGA a fost nevoit să plătească peste 150 milioane de euro către păgubiți, din noiembrie 2021 și până pe 10 martie 2023. Din suma totală, aproape 28 milioane de euro au fost achitate doar în primele 2 luni din 2023. În prezent, FGA are disponibilitățile financiare de 180,3 milioane lei, informează stirilebzi.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Deficitul de capital de solvabilitate pentru Euroins este de aproximativ 400 de milioane de euro în condiţiile în care cerinţa de capital minim este de 250 de milioane de euro. Pe rând, au intrat în insolvență Astra în 2015, Carpatica în 2016, City în 2021. Este a patra companie mare de asigurări din ultimii 8 ani care intră în insolvenţă.

Ce trebuie să facă șoferii după intrarea Euroins în faliment

City Insurance avea peste trei milioane de asigurați RCA în septembrie 2021, când și-a pierdut licența și și-a început drumul către faliment. Atunci, aproape 500.000 de șoferi români mai aveau asigurări valabile, care au expirat însă automat pe 10 mai 2022.

Prin urmare, șoferii au fost nevoiți să-și schimbe asiguratorul, deși pe polița lor poate scria o altă valabiltate, mai mare. Ei riscau să fie amendați dacă ar fi circulat fără RCA.

De menționat că șoferii au putut solicita returnarea părții din prima de asigurare proporțională cu perioada de valabilitate rămasă în vigoare. De exemplu, dacă polița a fost încheiată pe o perioadă de un an și expira pe 11 septembrie 2022, clientul are dreptul de a solicita returnarea unei treimi din valoare primei plătite, potrivit economica.net.