Ce se întâmplă cu românii care nu au plătit facturile la energie din cauză că nu le-au primit. Compania Electrica oferă lămuriri

Ce se întâmplă cu românii care nu au plătit facturile la energie din cauză că nu le-au primit. Compania Electrica oferă lămuriri Sursa: Arhiva EVZ

Românii au primit, în cele din urmă, un răspuns cu privire la absența facturilor pentru energie electrică din ultimele luni. Compania Electrica a explicat ce se va întâmpla cu persoanele care nu au plătit consumul din ultima perioadă.

Din ce în ce mai multe persoane s-au plâns, în ultimele luni, de faptul că facturile pentru energia electrică nu au fost emise. Aceștia se tem că vor avea de achitat sume uriașe în momentul în care se va face regularizarea. Din acest motiv, românii au cerut ajutorul comisarilor ANPC.

Pe lângă faptul că mulți consumatori nu au primit facturile, alții se plâng că au primit unele mult prea mari. În tot acest timp, populația așteaptă răspunsuri pentru nelămuririle lor.

Ce vor avea de făcut cei care nu și-au primit facturile de energie electrică în ultimele luni

Teama românilor, că se vor trezi cu sume nefacturate în ultimele luni, și că nu vor avea posibilitatea să achite totul, într-o singură lună, este total justificată. Nu există, în prezent, nicio lege care să îi oblige pe furnizori să opteze pentru un model de plată eșalonat. În acest context, tot mai mulți cetățeni se gândesc la metode prin care ar putea să își plătească viitoarele facturi. Așadar, compania Electrica a început să ofere câteva explicații românilor. Oficialii au transmis că cei care sunt clienți la compania lor vor avea posibilitatea de a achita eșalonat toate facturile restante. Astfel, nu vor exista probleme foarte mari din punct de vedere financiar.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare”.

În acest context, compania a fost nevoită să facă mai multe modificări necesare în sistemul informatic pentru ca oamenii să poată primi facturile lunar. Cu toate acestea, compania le-a recomandat clienților să trimită indexul autocitit pentru că este cea mai bună variantă pentru a nu plăti în plus, informează Cancan.