În prima zi a vacanței de Crăciun, ministrul propus al Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că recuperarea cursurilor pierdute de elevi este una dintre problemele care trebuie rezolvată cu prioritate. Potrivit spuselor sale, pentru recuperarea pierderilor din educație va fi nevoie de organizare şi de planificare, ceea ce necesită atât resurse umane, cât şi financiare.

„Cu siguranţă educaţia este unul din sistemele care a suferit cele mai multe pierderi, atunci când suferi pierderi trebuie să le compensezi cumva, această compensare se cheamă educaţie remedială. Pentru educaţie remedială avem nevoie de disponibilitatea cadrelor didactice şi sunt convins că în cea mai mare parte a situaţiilor vom avea această disponibilitate, dar este nevoie şi de resurse, nu numai de resurse umane, ci şi de resurse financiare”, a mai afirmat Sorin Cîmpeanu.

El a mai precizat că pe lângă recuperarea cursurilor vor trebui pregătite examenele naționale de anul viitor.

„Este nevoie de un mod de organizare, de o planificare care să permită recuperarea cât mai multor lucruri pierdute pe parcursul acestei perioade. Este vorba cu precădere de elevii care vor susţine examene naţionale şi care, pe bună dreptate, întreabă când şi cum vor fi organizate aceste examene naţionale”, a explicat Cîmpeanu.

Când va începe școala

Ministrul Educației a declarat că elevii vor reveni la școală, imediat ce situația epidemiologică o va permite. Potrivit spuselor sale, acest lucru nu va fi ușor, dat fiind că elevii vor trebui să recupereze cursurile pe care le-au pierdut în actualul context epidemiologic.

„Cu toţii ne dorim ca şcolile să fie redeschise. Şcolile vor fi redeschise de îndată ce situaţia epidemiologică o va permite. (…) Aceasta va fi o preocupare, cu siguranţă, însă momentul deschiderii şcolilor, din păcate, excede competenţelor Ministerului Educaţiei. Vă pot asigura, însă, că voi face tot posibilul, în această ordine de prioritizare – educaţie timpurie, creşe şi grădiniţe, apoi învăţământul primar. Sunt greu de imaginat că s-ar putea derula online”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

El a precizat că nici la nivelul gimnazial, liceal și chiar universitar nu este ușor să se organizeze cursuri online. Sorin Cîmpeanu a precizat că dacă jumătate din orele de curs ar putea fi predate de la distanță, pe internet, în cazul aplicațiilor practice acest lucru este foarte dificil de realizat.

„Nici învăţământul gimnazial nu este simplu online, nici învăţământul liceal, nici măcar învăţământul universitar în care avem această structură specifică – 50% ore de curs care ar putea fi predate mai degrabă, mai uşor online, şi 50% aplicaţii practice care foarte greu pot fi teoretizate. (…) Interesul nostru general este să deschidem şcolile cât mai devreme permite situaţia epidemiologică, fără să punem în pericol starea de sănătate a elevilor, studenţilor şi profesorilor”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Zilele trecute, secretarul de stat Jean Badea anunța că elevii s-ar putea întoarce, fizic, la școală pe 11 ianuarie, la finalul vacanței de Crăciun, în condițiile în care contextul epidemiologic o va permite.

Elevii au intrat în vacanța de Crăciun

Miercuri, 23 decembrie a început vacanța de Crăciun, care se va încheia pe 10 ianuarie, anul viitor. Cursurile vor continua până în data de 29 ianuarie 2021, când se va încheia primul semestru de studii, conform calendarului propus de Ministerul Educaţiei.

Anul şcolar 2020-2021 are 34 de săptămâni, și se desfășoară pe parcursul a două semestre a câte 17 săptămâni. Primul semestru a început pe 14 septembrie şi se va încheia pe 29 ianuarie 2021. Al doilea semestru, tot de 17 săptămâni de cursuri, se va desfășura între 8 februarie  și 18 iunie 2021.

Vacanțele elevilor sunt programate astfel: Vacanța de iarnă (23 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021); Vacanța intersemestrială (30 ianuarie – 7 februarie 2021); Vacanța de Paște – Paștele Catolic (2 – 11 aprilie); Paștele Ortodox (30 aprilie – 9 mai); Vacanța de vară (18 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care vor începe cursurile anului școlar 2021-2022).