CCIR: Se impune construirea unui nou Cod Comercial

CCIR: Se impune construirea unui nou Cod Comercial Sursa: Arhiva EVZ

Camera de Comerț și Industrie a României a găzduit în această dimineață o conferință ce a abordat un subiect mult așteptat: necesitatea construirii și impunerii unui nou Cod Comercial.

Președintele CCIR, Mihai Daraban este cel ce a deschis conferința prezentând o radiografie a situației comerciale a momentului, așa cum este, o situație nu tocmai măgulitoare, dar care ilustrează perfect necesitatea unui Cod Comercial în pas cu vremurile.

Importanța dipomației economice

”Se vorbeşte de foarte mult timp de necesitatea resetării acestei legislaţii economice dar nu s-a făcut prea mare lucru în acest sens”, a spus președintele CCIR, subliniind că e vremea ”solidarității, mediului de business cu Camera de Comerţ ca să ne luăm soarta diplomaţiei şi economiei în mâna noastră”.

Diplomația economică nu este un concept, ci o realitate care trebuie înțeleasă și pusă în mișcare ca atare. ” Au mai rămas 816 societăţi cu capital de stat în România. Din cele 768.367 care au depus bilanţul la 1 septembrie anul curent pentru anul fiscal 2020. Deci nu mai contează capitalul de stat, totul este aproape privat, şi atunci în mod logic ar trebui ca domeniul privat să preia această atribuţie aşa cum exista în restul ţărilor europene”, a subliniat Mihai Draban.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dar, mai important, președdintele CCIR a venit cu o soluție acceptată la nivel European: ”Să vă dau exemple: toţi ataşaţii comerciali ai Austriei sunt angajaţii Camerei de Comerţ a Austriei; în Germania, toate reprezentanţele economice ale Germaniei în străinătate sunt ale Camerei de Comerţ a Germaniei; în Franţa, Camerele de Comerţ administrează porturi şi aeroporturi. Dacă din astea nu înţelegem nimic înseamnă că trăim de pomană”.

Punctul de vedere al președintelui CCIR este limpede: ”Deci sunt nişte lucruri clare, sper şi împreună cu mediul de business, să fie înţelese. Să fie introduse în noul cod comercial, inclusiv acest rol al Camerei de Comerţ în această diplomaţie economică”.

Cadrul economic care nu ne bucură

Mihai Daraban a făcut și o scurtă radiografie a momentului. ”Ne preocupă cifra de la import, pe care nimeni nu vrea să o analizeze, nimeni nu şi-o explică. Dar credeţi-mă că probabil cel mai bun sondaj de opinie în rândul consumatorilor este cifra de la import. (…)Consumatorul ştie ce vrea.

Problema este: venim noi în faţa consumatorului să-i satisfacem acest apetit al mărfurilor din import?”, a declarant Mihai Daraban. Și, evident, aici s-ar putea ca diplomația economică să își arate roadele.  ”Aici nu prea se realizează nimic pentru că diplomaţia românească, nu există. O să vedeţi ambasadele din UE ale României înţesate de personal, dar în ţări G20 din afara UE nu existăm”, este concluzia amară a președintelui CCIR și, probabil, cea mai bună pledoarie pentru un nou Cod Comerial Român.