Casele de marcat self-check au început să ceară bacșiș. Clienții acuză un șantaj emoțional din partea mașinăriilor

Casele de marcat self-check au început să ceară bacșiș. Clienții acuză un șantaj emoțional din partea mașinăriilorSelfpay. Sursa foto: Dreamstime

Contestate în România, pe motiv că iau slujbele angajaților din supermarketuri ori că sunt prea complicate pentru persoanele vârstnice, casele de marcat de tip self-check au ajuns la un nivel superior în Statele Unite. Mai nou, acestea cer chiar bacșiș, clienților, pentru angajații din cafenele, de pe stadioane sau din aeroporturi.

Clienții din Statele Unite sunt solicitați să lase bacșiuri caselor de marcat de tip self-check din cafenele, stadioane și aeroporturi. Unii acceptă, în vreme ce alții se declară nemulțumiți, în condițiile în care au de-a face cu o mașinărie, iar nu cu o ființă umană. Parte dintre cei nemulțumiți vorbesc despre „șantaj emoțional”.

Publicația Wall Street Journal a relatat despre creșterea numărului de case de marcat digitale, de tipul self-check, care funcționează în diferite localuri de deservire a publicului. Pe lângă faptul că permit clienților să-și scaneze produsele și să le plătească singuri, acestea solicită, mai nou, baccșiș. Și o fac fără nici cea mai mică urmă de jenă sau emoție, doar sunt mașinării electronice.

Clienților li se cere să lase bacșiș lucrătorilor care deservesc aceste localuri, dar cu care nu au nici o interacțiune fizică. Iar acest lucru este de natură să-i frustreze pe clienți, scrie businessinsider, citând WSJ.

Potrivit sursei citate, deși parte dintre oameni s-au arătat dispuși să plătească taxe suplimentare, majoritatea lor au relatat că indicațiile de bacșiș au fost confuze. În plus, nici unul dintre ei nu și-a dat seama pentru ce li se cer bani în plus, unde ajung aceste baccșișuri.

Americanii „au obosit” să tot dea baccșiș

Astfel, un client, care a luat o bere dintr-un frigider cu autoservire din Petco Park din San Diego, a primit o solicitare să includă și un bacșiș la comanda sa, a relatat WSJ.

„Am fost confuz, pentru că nu era clar pentru cine dau bacșiș”, a spus acesta, adăugând că a lăsat, totuși, 20% peste prețul cerut.

Unui alt client, căruia i s-a cerut să includă un bacșiș cuprins între 10% și 20% pentru o sticlă de apă de 6 USD, la un magazin de cadouri OTG din Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey, cererea i s-a părut o formă de „șantaj emoțional”. Drept urmare, a refuzat să plătească.

Un purtător de cuvânt al OTG a spus că toți banii colectați sunt cumulați și apoi împărțiți membrilor personalului care lucrează în schimbul respectiv.

Ciubucul a fost devine un subiect controversat în Statele Unite, iar mulți americani se confruntă cu „oboseala de bacșiș”. Aceștia reclamă faptul că li se cere să dea bacșiș în mai multe locuri, deși se confruntă, la rândul lor, cu efectele inflației.

Per total, scrie WSJ, totalul bacșișurilor primite de restaurantele cu servicii complete și de restaurantele cu servicii rapide a crescut cu 16,5%, respectiv 15,86%, în al patrulea trimestru din 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021.

Ne puteți urmări și pe Google News