Care sunt pașii de urmat dacă primiți facturi uriașe la curent. Cum puteți contesta sumele

Care sunt pașii de urmat dacă primiți facturi uriașe la curent. Cum puteți contesta sumele Factura la gaze. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Tot mai mulți români au primit, în ultima lună, facturi uriașe la curent. Le puteți însă contesta. Trebuie să vă adresați furnizorului, iar dacă acesta nu rezolvă situația puteți depune reclamații la ANRE și ANPC. Puteți deschide și o acțiune în instanță.

Factura la curent a devenit o adevărată sperietoare în România. Mulți oameni s-au trezit că au de plătit sume uriașe, de mii de lei. În unele cazuri, furnizorii au transmis că a fost vorba despre regularizări pe ultimii doi ani. Asta deși aveau obligația să citească contorul o dată la trei luni. În alte cazuri, au apărut și greșeli din cauza schimbărilor repetate de legislație.

Cea mai mare factură primită până acum de un român, este de 50.000 de lei, adică 10.000 de euro. Furnizorul susține că este o regularizare pe ultimii patru ani.

Cum contestăm factura

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți când primiți o factură uriașă este să verificați cu atenție indexul facturat, dar și cel de pe contor. În plus, puteți solicita să vedeți dacă contorul are avizul metrologic la zi, pentru a elimina vreo eroare tehnică. Dacă nu primiți un răspuns favorabil de la furnitozul de energie, vă puteți adresa altor instituții, dar și instanței de judecată.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Primul pas este să notificăm în scris furnizorul, să-i cerem să ne pună la dispoziție metrologia contorului, să vedem exact care este indexul. Și, nu în ultimul rând, poate că cel mai important, este să vedem care a fost prețul pe care ni l-a aplicat. Dacă nu primim răspuns favorabil în maxim 15 zile, trimitem plângerea la ANRE la departamentul de protecție a consumatorului sau direct la ANPC. În pararel, deschidem o acțiune în instanță pentru anularea facturilor”, a spus avocatul Adrian Cuculis.

Formular ANPC

La ANPC au fost înregistrate deja mii de reclamații, iar instituția a pus la dispoziția oamenilor un formular special. „ Oamenii au la dispoziție un formular, pe pagina noastră de internet, unde pot depune sesizare și atașa documentele probatorii. În termen de 30 de zile, plus o marjă de siguranță în caz că întârzie corespondența cu un operator economic, colegii au obligația să răspundă consumatorilor dacă se confirmă sau nu cele semnalate și care a fost decizia", au anunțat reprezentanții ANPC, potrivit Antena 3.