Care este ”drumul morții” din România. Cimitirul de cruci de la marginea unei importante șosele: mai multe persoane decedate decât borne kilometrice

Care este ”drumul morții” din România. Cimitirul de cruci de la marginea unei importante șosele: mai multe persoane decedate decât borne kilometrice

Un inedit experiment jurnalistic pe unul dintre drumurile criminale nu doar din România, ci și din Europa, a probat o realitate. Temutul DN 2 (European 85), care leagă sudul de Moldova, este la propriu un cimitir.

Dintr-o bandă și jumătate de circulație pe sens, o bandă e rezervată crucilor ridicate în memoria nefericitelor victime ale accidentelor de circulație cu care e sinonim sinistrul DN2. Practic sunt mai multe cruci decât kilometri, iar pe unele cruci sunt mai multe nume, arată un material Libertatea. Pe de altă parte nu toate victimele au cruce cu nume propriu.

Contabilitatea morții: mai multe cruci decât kilometri

Jurnaliștii au constatat că sunt nu mai puțin de 564 de cruci pe DN2 între București și destinația Bacău, mai multe decât cele 550 de borne kilometrice dus-întors între București și Bacău. Sunt 285 de cruci pe sensul București – Bacău și 279 de cruci când străbați invers drumul din Bacău către București. Primele încep chiar pe centura București. Sunt câte două, câte două, pe sensul spre Moldova. Dincolo, pe celălalt sens, câte una.

Drumul dintre Răcăciuni si Adjud

Drumul București-Bacău fost parcurs cu o viteză de 60 de kilometri la oră, suficient cât să vezi efectele dezolante ale nepăsării autorităților. În ultimii 10 ani au avut loc între 400 și 500 de accidente rutiere pe DN2, conform datelor poliției, mai notează Libertatea. În România mor circa 2.000 de oameni pe an în accidente rutiere.

Ne puteți urmări și pe Google News

7 morți în fatidica zi de 28 iulie 2021

Cele mai recente cruci de pe DN2 au fost puse chiar la începutul luni august, când în apropiere de localitatea băcăuană Răcăciuni au murit 7 persoane. 28 iulie 2021 scrie pe crucile lor. Cele 7 cruci albe străjuiesc acum probele excesului de viteză și depășirile neregulamentare de pe E85. În plus, infrastructura drumului nu face față volumului de trafic sau vitezei multor șoferi teribiliști, ca și stării de alcoolemie a altora sau o conduită vădit indisciplinată.

Mașini tamponate în week-end-ul trecut

Răcăciuni e zona cu cele mai multe cruci. Între Cleja și cotul de drum care duce spre Orbeni, pe doar 17 kilometri, sunt 50 de cruci. Zona e urmată de porțiunea dintre Obrejița (Vrancea) și ieșirea din Râmnicu Sărat (Buzău). Acolo sunt alte 43.

E85, o capcană a morții. E o problemă de sistem

Un aspect interesant al anchetei jurnalistice arată că nu există una sau două porțiuni malefice, accidentele fatale au o împărțire omogenă. Drumul a fost împărțit în 23 de zone. În niciuna dintre cele 23 de zone nu au fost mai puțin de 9 cruci și nu mai puțin de 4 cruci pe sens, chiar dacă unele acopereau distanțe mici, de doar 7-8 kilometri (Popești/Urechești – Golești). Această repartiție relativ omogenă în spațiu a accidentelor arată că e o problemă  sistemică. DN2 e, în ansamblul său, o capcană a morții.

Sursa foto: arhiva EVZ, Libertatea