Când se va circula pe Autostrada Bucureștiului. Ultimele informații despre stadiul lucrărilor

Când se va circula pe Autostrada Bucureștiului. Ultimele informații despre stadiul lucrărilorSorin Grindeanu anunță progrese la Autostrada A0. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Autostrada din nordul Bucureștiului ar putea fi dată în folosință până la toamnă, dacă CNAIR va găsi soluția pentru descărcarea traficului de pe DN 2, la Afumați. O mare parte din ”inelul de nord”, ar putea fi circulabilă în toamna anului 2023.

Lucrările pe lotul doi din Autostrada București Nord au ajuns la un grad de execuție de 53 la sută. Acestea sunt executate de societatea UMB, patronată de cunoscutul om de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Din analizele efectuate de CNAIR, lucrările pe cei 19 kilometri de drum, construit la profil de autostradă avansează în ritm alert, dar pentru ca totul să fie gata până la toamnă, trebuie găsite soluții pentru descărcarea traficului de pe DN 2, în zona localității Afumați.

La momentul de față, Umbrărescu lucrează cu 1.000 de angajați și 200 de utilaje, doar pe acest tronson de autostradă, care face legătură între DN 1, în zona localității Corbeanca, Autostrada A3 (București - Ploiești) și DN 2, la Afumați.

Acest tronson are o lungime de 19 kilometri, și trebuie realizat într-o perioadă de 34 de luni, din care 12 luni a durat execuția, și alte 24 de luni, execuția propriu zisă.

Valoarea lucrărilor este de 831,9 milioane de lei, fără TVA. Este de menționat că lucrările au început în data de 16 august 2022, când a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, și pot fi terminate în toamna acestui an, scriu cei de la economedia.

Aktor se mobilizează mai greu

La mijlocul lunii aprilie 2023, Asociația Pro Infrastructura a relatat că lucrările la ”inelul de sud” a viitoarei autostrăzi de centură a Capitalei, se desfășoară foarte încet.

În prezent, grecii de la Aktor au mobilizat pe șantier în jur de 200 de muncitori care trebuie să construiască cei 18 kilometri de autostradă, ai Lotului 3, între localitățile Bâcu și Bragadiru.

”La un an și jumătate de la emiterea ordinului de începere lucrări (25.10.2021), stadiul fizic pe cei 18 kilometri dintre Bâcu și Bragadiru abia dacă depășește 30% dar constructorul grec promite cu tupeu în stânga și în dreapta că atinge 50% la sfârșitul lui mai (2023). Deci dacă a făcut 30-35% în 17-18 luni, va face 15-20% în mai puțin de două! Sigur că da, într-un univers paralel este deja la 100%, însă în acesta are termen contractual aprilie 2024 și, dacă va menține mobilizarea la mișto de până acum, cu mare dificultate va deschide circulația în decembrie 2024”, au scris cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Ne puteți urmări și pe Google News