Evenimentul Zilei > Actualitate > Teoria unui medic: Campaniile antifumat cresc numărul persoanelor care se apucă de fumat
Teoria unui medic: Campaniile antifumat cresc numărul persoanelor care se apucă de fumat

Teoria unui medic: Campaniile antifumat cresc numărul persoanelor care se apucă de fumat

Prof. dr. Semih Halezeroglu, specialist în tratarea cancerului pulmonar prin toracoscopie, are o teorie inedită în ceea ce privește renunțarea la fumat, dar și în reducerea riscului creșterii numărului de fumători. Mai exact, în cadrul unui interviu acordat revistei CSID, medicul sugerează că tocmai campaniile antifumat și faptul că se vorbește foarte mult despre cât de nocive sunt țigările, cresc pupularitatea tutunului în rândurile tinerilor dar și a fumătorilor înrăiți.

 

Mai multe studii au demonstrat faptul că dacă noi medicii vorbim împotriva fumatului acest lucru nu va duce la renunţarea la tutun. Ba mai mult, e posibil ca numărul celor care fumează să crească. Tocmai de aceea, companiile care vând ţigări finanţează specialişti care merg în şcoli să vorbească elevilor despre faptul că ţigările sunt foarte nocive. Ştiţi ce se spune: nu există publicitarea bună sau rea, există doar publicitate”, a explicat medicul pentru CSÎD.
 

 

Teoria doctorului este că, pentru a-i ajuta pe fumători să renunțe la tutun, ar trebui evitat subiectul “fumat

 

Dacă spunem “fumat”, acest lucru mai degrabă atrage atenţia şi poate creşte numărul fumătorilor. Deci mai degrabă nu menţionăm deloc subiectul “fumat”. Eu practic medicina de 31 de ani şi ce-am observat este că numărul fumătorilor nu s-a redus deloc. Aşa că, în ciuda faptului că discursurile antifumat s-au înmulţit, acest tip de discurs nu duce la reducerea consumului de tutun. Aşa că subiectul nu trebuie menţionat deloc.”, a mai spus dr. Semih Halezeroglu.

 

Profesorul Semih Halezeroglu, este unul dintre specialiştii de top din lume care tratează cu succes cancerul de plămâni prin tarcoscopie, una dintre cele mai performante tehnici în operațiile pentru această maladie.