Fiecare lună a anului este reprezentată în calendarul firmei poloneze de o imagine cu un model sau două, complet goale, alături de sicriele firmei. De pildă, luna noiembrie este rezervată unei brunete care încalecă un coşciug în timp ce de sub capacul abia ridicat ies mâinile unui bărbat. Prelații Bisericii Catolice din Polonia au descris campania publicitară ca nepotrivită, cu menţiunea că moartea ar trebui să fie un subiect tratat cu respect și nu amestecat cu sexul, scrie „The Mirror“.

Sicriul este ultimul pat al omului

Purtătorul de cuvânt al companiei, Bartek Lindner a replicat pe loc: „Un sicriu nu ar trebui să fie un obiect sacru, ci ultimul pat în care te vei odihni, nu este un simbol religios. Este un obiect de mobilier, un produs. Fiecare calendar pe care îl realizăm este diferit. Atunci când apar prea multe femei în fotografii, se plâng de acest lucru clientele. Iar când avem prea mulţi bărbaţi, primim reclamaţii din partea bărbaţilor. De data asta am decis să facem un calendar în care să apară femei şi bărbaţi, în semn de compromis“, a precizat Lindner. „Am vrut să prezentăm frumuseţea fetelor poloneze şi frumuseţea sicrielor pe care noi le producem. Fiecare coşciug pe care îl facem implică un volum atât de mare de muncă, dar acestea sunt admirate doar pentru câteva momente la înmormântări“, a încheiat Zbigniew.