Problema există în cartierul Aviației de aproximativ două luni. Cu toate că RADET dă asigurări privind finalizarea lucrărilor până în 15 noiembrie, locuitorii din Aviației nu mai au încredere și se declară dezamăgiți de situație, mai ales că frigul a pus deja stăpânire pe oraș.

Alexandru Burghiu, administrator special al RADET, dă vina pe autorități și acuză închiderea unor CET-uri pentru ceea ce se întâmplă în Aviației.

În București există patru CET-uri mari, vara funcționează două, iar în sezonul rece funcționează toate patru. Sistemul fusese construit cu 6 CET-uri, dar din grija autorităților de la acea vreme au dispărut două, respectiv CET-ul Titan și CET-ul Pipera. Practic, cartierul Aviației, dintr-un cartier aflat la câteva sute de metri de Capacitatea de producere a Energiei Termice, respectiv CET Pipera, a ajuns să fie alimentat de la kilometri distanță. Din punct de vedere tehnic nu există altă posibilitate să alimentăm decât cea pe care o utilizăm în momentul de față”, a explicat Alexandru Burghiu pentru B1 Tv.

Soluția RADET a fost să demareze lucrări de modernizare în zonă pentru „întregirea și înlocuirea rețelei. Lucrarea care ne pune în dificultate în furnizarea agentului termic în acest cartier este lucrarea de la Iancu de Hunedoara, cea care face posibilă alimentarea în sezonul rece din CET-ul Grozăvești. Odată ce ea va fi finalizată, nu o să mai avem probleme în furnizarea apei calde și a căldurii. Avem termen asumat de constructor 15 noiembrie, adică încă 2 săptămâni, ne ținem de ei în sensul că urmărim zilnic ca lucrările să se desfășoare în conformitate cu programul astfel încât să nu existe întârzieri”.

Totuși, chiar și după această dată locuitorii din Aviației tot nu se vor bucura prea tare fiindcă, explică reprezentantul RADET, „fiind capăt de rețea, fiind ultimul cartier alimentat de pe această magistrală din CET-ul sud, în orele de consum maxim, respectiv după 20.30, nu ajunge (n.n. – apa caldă), asta este”.