Evenimentul Zilei > International > Blue Lives Matter. Puternicul portal american pro-poliție contraatacă
Blue Lives Matter. Puternicul portal american pro-poliție contraatacă

Blue Lives Matter. Puternicul portal american pro-poliție contraatacă

În spatele acestei pagini de Facebook, foarte influentă și activă în plină campanie prezidențială americanî, se ascunde o companie misterioasă care vinde tricouri.

Însă The Police Tribune nu este doar unul dintre cele mai puternice site-uri activiste de pe rețelele de socializare americane în 2020. Este, de asemenea,  o afacere. Site-ul este deținut de o companie de îmbrăcăminte, Warrior 12 , care vinde tricouri „patriotice” sau cu mesaje conservatoare, cu referințe la Sparta sau la cruciade. Warrior 12 este promovat ca „sponsor” al The Police Tribune, ale cărui reclame se leagă de marca de îmbrăcăminte.

Conform informațiilor Le Monde, compania Warrior 12 este ea însăși o filială a unui foarte discret holding, Tea Kay Media LLC, înregistrat în paradisul fiscal din Delaware. Identitatea proprietarilor este protejată de legile permisive ale acestui stat.

Compania nu este interesată doar de forțele de ordine americane. De asemenea gestionează o pagină dedicată pompierilor (20.000 de abonați), care servește și ca vehicul promoțional pentru tricourile sale. De asemenea, are o întreagă rețea de pagini care par a fi dedicate exclusiv promovării tricourilor The Police Tribune și Warrior 12: pagina de Facebook Liberty or Death (150.000 de abonați), o pagină Facebook dedicate armelor de foc (160.000 de abonați), o pagină dedicată patrioților care doresc să „denunțe comportamentul liberalilor”, Exposing Liberals, (260.000 de abonați) și Always Back the Blue (300.000 de abonați).

Operațiune politică, operațiune comercială, ambele? Warrior 12 nu a răspuns la solicitările Le Monde cu privire la acest subiect. Întrebat,  Christopher Berg, editorul The Police Tribune, a spus că este un „parteneriat” prin care „Warrior 12 plătește costurile de funcționare ale The Police Tribune”

Un „parteneriat” indispensabil, potrivit acestuia, în fața „acțiunilor activiștilor anti-poliție care continuă să facă presiuni asupra agenților de publicitate”.

Pentru The Police Tribune, Warrior 12 este mai mult decât un simplu partener. Vânzătorul de îmbrăcăminte este listat ca proprietar al The Police Tribune.

Warrior 12 a organizat cursele  caritabile Back the Blue 5K , de cinci kilometri, în beneficiul serviciilor de poliție, care au avut loc în mai multe orașe din Statele Unite.. Compania susține că donează o parte din profiturile sale către organizații de caritate pentru poliție, dar nu detaliază care sau pentru ce sumă.

Aceste activități care au loc într-un context în care violența poliției este unul dintre subiectele principale ale actualei campanii prezidențiale din Statele Unite – de ambele părți ale eșichierului politic.

PAGINA ANTERIOARA