Firma Sabion Elen, din Târgu-Mureş, se pregăteşte să cucerească oraşele mari din ţară cu ceasuri, pixuri de lux şi bijuterii producţie proprie.
O bijuterie este întotdeauna un cadou potrivit atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi sau copii. În plus, bijuteriile nu sunt doar podoabe, ci şi o investiţie valoroasă. Din aceste motive, există întotdeauna clienţi în căutare de astfel de podoabe pentru diferite ocazii. Una dintre afacerile cu bijuterii este franciza Sabion.
Compania Sabion Elen a fost înfiinţată în 1998, la Târgu-Mureş, ca o afacere de familie. În anul următor, firma a deschis atelierul de prelucrare a bijuteriilor şi a pus pe roate businessul. Ulterior, au fost deschise mai multe magazine de prezentare, iar astăzi numărul acestora a ajuns la 15: în Târgu-Mureş, Sighişoara, Reghin, Bistriţa, Oradea, Cluj-Napoca. Trei dintre acestea, două în Petroşani şi unul în Baia-Mare, sunt operate în sistem de franciză. Bijuterii proprii, ceasuri şi stilouri elegante Un francizat Sabion comercializează produsele din portofoliul companiei. Adică, bijuteriile cu pietre preţioase şi naturale realizate în atelierele proprii din Târgu-Mureş, sute de modele de bijuterii de copii din colecţiile Alice&Alex, peste 180 de modele de ceasuri mărcile Longines, Tissot şi Mont Blanc. De asemenea, în magazinele Sabion se găsesc şi bijuterii neconvenţionale Ivan DoZmi, din oţel inoxidabil şi pietre preţioase, dar şi stilouri Cartier, Mont Blanc şi Montegrappa. Franciză - afacere de familie Clienţii care trec pragul lanţului de magazine sunt femei, bărbaţi şi copii cu posibilităţi financiare medii şi mari, care apreciază bijuteriile realizate manual, ne-a spus Mihai Trif, managerul departamentului de comunicare al companiei.
Pentru a iniţia o asemenea afacere e necesară o investiţie iniţială de circa 175.000 de euro, din care taxa de franciză reprezintă 15.000 de euro. Restul banilor reprezintă costul trainingului şi cel al amenajării spaţiului. Alţi 375.000 de euro vor fi folosiţi pentru cumpărarea stocului iniţial de marfă ce va fi expusă pe rafturi.
Conducerea Sabion este interesată să se extindă, în următorii ani, în oraşele cu o populaţie de peste 150.000 de locuitori.
Pentru a încheia un contract pe cinci ani cu francizorul, întreprinzătorul trebuie să dovedească faptul că doreşte o afacere pe termen lung, „o afacere de familie care să poată fi transmisă generaţiilor următoare“, potrivit lui Mihai Trif. În plus, candidatul trebuie să aibă studii medii sau superioare, să fie dinamic, sociabil şi bun comerciant. Dacă mediul în care activează în prezent nu contează foarte mult, este de preferat ca francizatul să cunoască limba engleză.
AVANTAJE Afacere fără redevenţe
Taxa de franciză: 15.000 euro Taxa de lansare a magazinului francizatului: 1.500 euro Costuri training: 5.000 euro Amenajarea spaţiului: 150.000 euro Stoc de marfă iniţial: 375.000 euro Redevenţe: zero Taxa de publicitate: 500 euro lunar Suprafaţa minimă a magazinului: 60 mp Amplasare preferată: stradă comercială centrală sau mall Număr minim angajaţi: cinci (patru consilieri de vânzare a bijuteriilor şi un director de magazin) Durata contractului: cinci ani Amortizarea investiţiei: doi ani Localităţi vizate pentru extindere: cele cu peste 150.000 de locuitori