Bicicletele şi edilii: "E ceva prea nou şi îi sperie"

Bicicletele şi edilii: "E ceva prea nou şi îi sperie"

Pionierul promovării mersului pe bicicletă în Bucureşti, GeoBateŞaua, a fost prezent în redacţia Evz, pentru a discuta online cu cititorii. Dezbaterea s-a încheiat, iată câteva dintre concluziile discuţiei.

Tema discuţiei a fost folosirea bicicletei ca mijloc de deplasare şi/sau relaxare. GeoBateŞaua este cunoscut drept cel mai implicat activist care promovează mersul pe două roţi şi face lobby pe lângă autorităţi pentru a schimba felul în care este văzută bicicleta. Activistul speră ca, pe viitor, bicicliştii să aibă spaţiul lor pe carosabil, dar că, până mentalităţile se schimbă, şi acordarea unui loc pe trotuar este binevenită. "Vom continua să luptăm pentru obţinerea de spaţiu pe carosabil, pentru a introduce bicicleta ca alternativă viabilă la maşină", spune GeoBateŞaua. Despre şoferi: "Pentru că nu conştientizează că există şi biciclişti în trafic" De asemenea, el a elaborat un proiect de amendamente pentru modificarea ordonanţei de aplicare a Codului Rutier. Se implică în proiecte de educare a şoferilor şi bicicliştilor, dar şi în informarea liceenilor. De asemenea, el este cel datorită căruia se poate circula cu bicicleta în parcurile mari ale Capitalei. "Majoritatea şoferilor nici nu mă bagă în seamă. Pentru că nu conştientizează că există şi biciclişti în trafic. De aceea am lansat campanii precum "Veloruţia. O revoluţie pe două roţi" sau 'Homo Velocipedus. O specie pe cale de apariţie'".  El speră ca Poliţia Rutieră să se alăture eforturilor de a transforma Bucureştiul într-un "oraş velo". "Mai e mult până să pledeze public, oficial, cei de la Poliţia Rutieră pentru modificarea Codului Rutier în favoarea noastră, dar eu îmi bazez strategia pe principiul bulgărelui de zăpadă. Sper să o ia singur la vale în curând", adaugă GeoBateŞaua. Preşedinte al Asociaţiei Bate Şaua Să Priceapă Iapa, Geo a transformat un hobby într-o misiune, dorindu-şi să se implementeze şi în România piramida alternativelor de transport din Uniunea Europeană, care pune pe primul loc pietonul, apoi bicicleta, urmată de transportul în comun şi abia apoi de maşina personală. Bicicliştii - "şoferi care şi-au dat seama că maşina e inutilă în aglomeraţie" Deoarece sunt "mulţi oameni care nu deţin informaţii utile" şi încalcă drepturile bicicliştilor "în mod inconştient", iar această categorie se adaugă celei a şoferilor ignoranţi din trafic, Asociaţia Bate Şaua să Priceapă Iapa şi Poliţia Rutieră au început o campanie pentru sensibilizarea participanţilor la trafic.  "Bicicliştii nu sunt picaţi din cer, sunt şoferi care şi-au dat seama că maşina este inutilă în aglomeraţie", spune activistul. El a dat câteva exemple despre relaţia cu publicul şi autorităţile din România, care dovedesc, spune Geo, că bicicliştii sunt o categorie discriminată în trafic. 

  • "O să fac presiune la sectoarele 2 şi 3, căci primarii de acolo refuză să dea acces liber bicicliştilor în parcurile Plumbuita, IOR sau Titan etc... Trebuie multă presiune pentru a învinge mentalitatea românească cum că în parc trebuie protejaţi pensionarii şi copiii. Dar trebuie şi implicarea constructivă a cetăţeanului. Atât timp cât primăriile primesc reclamaţii şi sesizări doar de la pensionari (cu care nu am nimic, Doamne fereşte!) nu vor da curs decât sesizărilor lor. E timpul să demonstrăm că şi bicicliştii (Homo Velocipedus, o specie pe cale de apariţie) sunt o categorie discriminată! Exemplu: Zagreb. Acolo există un mare parc la marginea oraşului, care are şi pistă de atletism, şi banda de biciclete şi canal amenajat pentru canotaj. Fiecare cu infrastructura proprie"
  • "Parcarea pe trotuar este impusă de agresivitatea şoferilor, care uită când sunt la volan că, imediat ce se dau jos din maşină, devin şi ei pietoni. Uită de copiii lor care au nevoie de trotuar. Autorităţile accepta "dominaţia automobilului" simţindu-se prost că nu au fost în stare să asigure loc de parcare. De parcă îi obligă cineva să facă milioane de parcări auto. Oricum, le fac prost gândite, fără nicio strategie urbanistică. Chiliman, primarul sectorului 1, mi-a spus clar şi raspicat că el nu va ridica maşini în sectorul lui până când nu va avea suficiente parcări auto. O tâmpenie"

CITIŢI ŞI: Evz.ro porneşte campania „Pe două roţi” Cu bicicleta în marele oraş: "Unu m-a luat pe capotă. Dar lumea se obişnuieşte cu noi" Cu bicicleta în trafic, un gest kamikaze? Trebuie schimbat Codul Rutier?

Ne puteți urmări și pe Google News