Băuturi spirtoase celebre în toată lumea. Cum a devenit vodka băutura iubită de americani

Băuturi spirtoase celebre în toată lumea. Cum a devenit vodka băutura iubită de americani

Indiferent că vorbim despre lichior, gin, vodkă, tequila sau whisky, băuturile spirtoase sunt prezente în societatea actuală într-o largă paletă de gusturi și tipuri. De la romul fabricat din trestia de zahăr de către locuitorii insulelor Caraibe, la micile distilerii înființate în Europa secolului XIV sau marile distilerii ale epocii moderne, industria băuturilor spirtoase s-a dezvoltat continuu, beneficiind de o tradiție impresionantă.

Indiferent că vorbim despre lichior, gin, vodkă, tequila sau whisky, băuturile spirtoase sunt prezente în societatea actuală într-o largă paletă de gusturi și tipuri. De la romul fabricat din trestia de zahăr de către locuitorii insulelor Caraibe, la micile distilerii înființate în Europa secolului XIV sau marile distilerii ale epocii moderne, industria băuturilor spirtoase s-a dezvoltat continuu, beneficiind de o tradiție impresionantă.

Toate băuturile spirtoase trec prin cel puțin două proceduri pentru a fi create: distilare și fermentare. Fermentarea este procesul prin care alcoolul este creat, iar distilarea este procesul prin care alcoolul este separat și îndepărtat.

Iata care sunt cele mai interesante povesti reale din spatele a șase băuturi alcoolice celebre în lume.

Ne puteți urmări și pe Google News

Jack Daniel’s

Toata lumea știe că Jack Daniel’s este una dintre cele mai disponibile băuturi spirtoase la nivel mondial. Ce s-ar putea să nu știți este că, este posibil să cumpărați un întreg butoi de whisky de la legendarul distilator din Tennessee. Dintr-un butoi de whisky se pot îmbutelia aproximativ 252 de sticle de 750 ml whisky și costă între 10.000 - 12.000 dolari, în funcție de volumul butoiului ți impozitele aferente. Potrivit reprezentanților Jack Daniel’s, armata americană este cel mai mare cumpărător de whisky la butoi din lume.

Bacardi

V-ați întrebat vreodată de ce legendarul producător de rom ar alege un liliac ca marca logo-ului său? Se spune ca soția fondatorului Don Facundo, pe nume Doña Amelia, a fost cea care a decis folosirea imaginii liliacului, observând o colonie de lilieci frugivori din apropierea distileriei din Santiago. Ea a crezut că liliacul este un semn aducător de noroc, sănătate și fraternitate. Hotărârea de a folosi acest simbol ca marcă a romului Bacardi s-a dovedit a fi un succes, romul Bacardi fiind cunoscut ca „El Ron del Murcielago” sau „Romul Liliacului”.

Wild Turkey Bourbon

Ca multe alte idei grozave, Wild Turkey Bourbon s-a născut în urma călătoriei unui om cu unii dintre amicii lui. Potrivit companiei, președintele executiv, Thomas McCarthy a luat câteva sticle eșantion de whisky nediluat din depozit într-o călătorie în Carolina de Sud pentru a vâna curcan sălbatic. Se pare că băutura spirtoasă a fost la mare înălțime încât prietenii i-au cerut ulterior, în mod repetat, să le mai trimită un „bourbon de curcan sălbatic”. La scurt timp după acest incident, Wild Turkey Bourbon a lovit pe piața băuturilor alcoolice.

Smirnoff Smirnoff

Este una dintre cele mai vechi sortimente de votcă din lume, cu origini ce datează din Rusia din anul 1860. Povestea Smirnoff  își are originile în anul 1864 în Moscova, unde Piotr Arsenyevich Smirnoff și-a deschis o distilerie și a început să producă propriul brand de votcă. 22 de ani mai târziu țarul îl investește cu titlul de Furnizor al Curții Imperiale Rusești. În anul 1939 băutura ajunge în mâinile unei companii americane care a încercat introducerea pe piață. Singura problemă a fost că americanii preferau whisky-ul și știau foarte puțin despre votcă. Printr-o strategie genială de marketing, votca Smirnoff a fost etichetata drept „whisky alb" care nu avea „nici gust, nici miros." Aceasta strategie de marketing a avut un impact uriaș, mai ales că unora dintre oameni le plăcea să înceapă ziua cu o băutură, dar fără teama de a mirosi ca un bar. Așa a început America sa îndrăgească votca.

Hennessy

Fondată în 1765, compania Hennessy a crescut și a devenit cel mare producător de coniac din lume, devenind simbol al luxului total. Compania franceză îmbuteliază mai mult de 50 de milioane de sticle în fiecare an și este un favorit printre celebrități, muzicieni, sportivi și chiar în rândul unor dictatori. Conform relatărilor, cel din urma lider nord-coreean, Kim Jong, cheltuie mai mult de 800.000 dolari pe an pe Hennessy.

Dewar’s

Se spune adesea că unele lucruri sunt mai bune decât un scotch vechi. Deci, vă puteți imagina emoția scafandrilor care au descoperit vasul Regina scufundat în lacul Huron în 1987, împreună cu un transport de scotch Dewar’s . Se pare că vasul s-a scufindat în timpul unui viscol în 1913. Sticlele vechi de mai bine de 100 de ani au fost introduse într-o licitație închisă în anul 2013 cu scopul de a strânge bani pentru Great Lakes Maritime Institute.