"Banca trebuie să mă ajute să iau decizia corectă, nu doar să mă pună să semnez un contract"

"Banca trebuie să mă ajute să iau decizia corectă, nu doar să mă pună să semnez un contract"

Instituţiile de finanţare nu se preocupă să-şi educe clienţii şi să stimuleze compartamente responsabile în gestionarea resurselor financiare, ceea ce conduce la o supraîndatorare a debitorilor, urmată de incapacitatea de plată, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare M.S. Consulting.

În ceea ce priveşte relaţia cu băncile, experţii M.S. Consulting susţin în urma realizării studiului s-au remarcat două tendinţe majore.

"Supraîndatorarea: persoanele care au contractat deja unul sau mai multe credite ajung să fie nevoite să apeleze la un nou credit (pentru a putea plăti ratele la creditele deja existente) sau să solicite o refinanţare. Iar cea de-a doua este respingerea vehementă a creditării dublată de punerea sub semnul întrebării a ofertelor "aparent avantajoase" ale băncilor", se menţionează în comunicatul trimis EVZ de compania de cercetare.

Instituţiile de finanţare nu se preocupă să-şi educe clienţii şi să stimuleze compartamente responsabile în gestionarea resurselor financiare, ceea ce conduce la o supraîndatorare a debitorilor, urmată de incapacitatea de plată, se arată într-un studiu realizat de compania de cercetare M.S. Consulting.

Creditele de consum sunt mult prea scumpe

Analizând răspunsurile participanţilor la studiu, reiese că în categoria tipurilor de credite puţin dezirabile conduc creditele de consum. Acestea sunt considerate mai lejer de obţinut, dar dobânda anuală este consistent mai mare.

Pentru a nu apela la astfel de credite, "membrii comunităţii analizate" îşi recomandă reciproc economisirea treptată a sumei necesare pentru achiziţionarea şi apoi cumpărarea produsului dorit sau optarea pentru soluţii inovative.

"În perioadă de criză trebuie evitat contactul cu băncile, mai ales cu cele care acordă credite de consum si au o reputaţie proastă, la care, în plus, se adaugă şi existenţa unor potenţiale comisioane ascunse", a fost motivaţia repondenţilor, se menţionează în studiu.

În contextul economic actual, limitarea interacţiunii cu băncile este văzută ca o nevoie, care apare pe fondul neîncrederii în instituţiile bancare şi în transparenţa produselor pe care acestea le oferă. Bănci bune, bănci rele "Băncile în care consumatorii au încredere sunt cele pe care le consideră bănci cu tradiţie pe piaţa românească şi, prin urmare, stabile şi serioase", mai arată sursa citată.

În opinia repondenţilor, o bancă "bună" trebuie să fie serioasă şi să lucreze în mod "transparent".

Deşi admit că persuasiunea este un element-cheie în vânzări, clienţii nu îşi doresc să se simtă presaţi în a lua o decizie. Membrii comunităţii susţin că, deşi e important ca "banca să îmi prezinte produsele şi să mă ajute să iau decizia corecta, nu trebuie să mă simt ca şi cum banca e cea care decide în locul meu: ea ia decizia şi eu doar semnez un contract", relatează studiul.

M.S. Consulting este o companie de cercetare de piaţă ce oferă soluţii integrate de cercetare de piaţă şi consultanţă în domeniile marketing, media şi comunicare.

Ne puteți urmări și pe Google News