Avionul doborât. Iranul continuă să mintă! Iată dovezile tehnice

Avionul doborât. Iranul continuă să mintă! Iată dovezile tehnice

După ce câteva zile a negat că are vreo implicare în prăbușirea Boeingului ucrainean, Iranul a venit cu o însăilare mincinoasă, care să-i spele pe liderii țării.

PS-752 a decolat la 6:11.54 de pe aeroportul internațional din Teheran. Trei minute mai târziu, la ultimul punct de contact, Boeingul 737 se afla la 2650 de metri înălțime, departe de altitudinea de funcționare normală a unei rachete, arată analiza.

Orice radar decent l-ar fi urmărit imediat după decolare până la distrugere. O rachetă trasă spre avion ar fi avut nevoie de circa 10 secunde pentru a-l lovi, așa că putem afirma că imaginea sa radar ar fi fost vizibilă pentru sistemul Tor timp de aproape trei minute.

Radarul de colectare de date al Tor are o rază de 25 de kilometri, aceasta înseamnă că dacă ar fi fost vorba despre o rachetă de croazieră (nu de un avion), ar fi fost identificată ca țintă de la o distanță considerabilă.

Ne puteți urmări și pe Google News

Zona din vestul și sudul Iranului este plată, permițând radarului o viziune la mare distanță (înspre vest sunt munți, însă Iranul nu s-ar aștepta niciodată ca Statele Unite să atace din acea direcție).

Tor este optimizat împotriva amenințărilor de altitudine mică, precum rachetele de croazieră, astfel că radarul ar fi trebuit să dea alarma cu cinci sau zece minute înainte.

Semnalul radar al unei rachete de croazieră Tomahawk, singura rachetă de croazieră din arsenalul american capabilă să lovească Teheranul, este slab în comparație cu cel emis de un avion comercial de linie.

Imaginea radar a unui avion cu reacție este de cinci ori mai mare decât a unui Tomahawk.

PS-752 urca după decolare. Radarele moderne pot detecta altitudinea iar faptul că PS-752 se ridica constituia o dovadă imediată că nu era vorba de un Tomahawk, care zboară la circa 16 metri de sol.

În general, Tomahawkul încearcă să se „ascundă” de radar folosind formele naturale de relief, precum colinele și munții, sau chiar clădirile înalte.

Operatorul ar fi trebuit să fie incredibil de stupid pentru a confunda traiectoria de zbor în urcare a unui avion comercial cu traiectoria de zbor la palier a unei rachete de croazieră. Operatorul a avut la dispoziție câteva minute pentru a sesiza diferența.