
Ilie Carabulea, sibianul care deţine holdingul Atlassib, plănuieşte să deschidă o companie aeriană low cost, după ce, în ultimii ani, a făcut bani frumoşi din transportul euronavetiştilor cu autocarul în Spania.
Ilie Carabulea, sibianul care deţine holdingul Atlassib, plănuieşte deschiderea unei companii aeriene low cost, după ce în ultimii ani a făcut bani frumoşi din transporturile rutiere interne şi internaţionale. „Deţinem deja licenţa de transport aerian, avem tot, însă nu promovăm deocamdată această afacere deoarece firma de transport rutier funcţionează foarte bine. De la 1 ianuarie 2008, veniturile au crescut cu 10%“, a declarat, ieri, Ilie Carabulea. Servicii integrate
Milionarul sibian în euro spune că diferenţa dintre compania sa şi ceilalţi competitori va rezulta din serviciile adiţionale oferite. Este vorba de asigurarea transportului pasagerilor către aeroporturi şi de la acestea cu ajutorul autocarelor deţinute. „Atlassib are peste 1.150 de autocare. Oamenii care vor ateriza la Madrid şi vor să meargă în sudul Spaniei, de exemplu, vor fi transportaţi tot de noi“, a adăugat Carabulea. Atlassib este unul dintre principalii jucători pe piaţa transporturilor de persoane şi, potrivit lui Ilie Carabulea, intenţ ionează să ajungă, „pas cu pas“, în liga marilor operatori de transport aerian. Compania sa aeriană va beneficia pe partea de vânzări de sprijinul reţelei de agenţii pe care le-a deschis Atlassib în toată Europa, peste 160. Principalul concurent al Atlassib pe piaţa transportului terestru de persoane este Eurolines, companie care, în 2007, a derulat afaceri în domeniu de aproape 32 milioane de euro. Parteneriate cu patronii spanioli
În ultimul an, odată cu aderarea la Uniunea Europeană, românii au început să călătorească liberi în spaţiul comunitar. Însă, de departe ţinta cea mai importantă pentru companiile de transport de persoane au fost euronavetiş tii, muncitorii români plecaţi la muncă în străinătate. De altfel, Sibiul este un fel de „cap de pod“ pentru cei care pleacă la muncă în străinătate.
Toate acestea datorită faptului că firma Atlassib, care şi-a stabilit „bazele“ în oraş, este unul dintre cei mai mari „cărăuşi“ de euronavetişti. În anii anteriori, firma lui Carabulea încheiase contracte cu patronii din Spania, prin care aceştia se angajau să apeleze la firma Atlassib pentru a-i transporta pe muncitorii români în peninsula Iberică. Atlassib Spania SL parafase un contract cu organizaţia Freshuelva - care reuneşte patronii de plantaţii de căp- şuni din provincia spaniolă Huelva, prin care transportul „căpşunarilor“ din România, Bulgaria şi Moldova revenea în exclusivitate firmei sibiene. După transport, transfer de bani
Carabulea spune că 2008 este un an şi mai bun decât 2007 pentru transporturile de persoane. „Deşi pare ciudat, anul acesta vom avea afaceri mai mari ca anul trecut. Ar fi fost normal ca oamenii să călătorească mult anul trecut, primul an în Uniunea Europeană“, a spus el. Aceeaşi reţea de agenţii va constitui baza unei alte afaceri gândite de Carabulea tot pe seama euronavetiştilor. Este vorba despre o firmă de transfer de bani, care va avea punctele de preluare în agenţiile Atlassib.
Acest serviciu va deveni operaţional începând cu 20 iulie. Ilie Carabulea este prezent în Top 300 cei mai bogaţi români, cu o avere estimată la 75 de milioane de euro. La nivel local, se spune că nicio hotărâre importantă legată de viaţa comunităţii sibiene, nicio afacere de anvergură nu se poate face fără implicarea celui poreclit „Naşul“. Anul trecut, holdingul Atlassib a avut o cifră de afaceri de aproximativ 270 milioane de euro. Cealaltă afacere importantă a lui Carabulea este Grupul Financiar Carpatica.
Ilie Carabulea patron Atlassib: "Atlassib are peste 1.150 de autocare. Oamenii care vor ateriza la Madrid şi vor să meargă în sudul Spaniei, de exemplu, vor fi transportaţi tot de noi."
VEZI ŞI: Românii stabiliţi în străinătate pleacă Ion şi devin John