Avertisment pentru elevi. Noi schimbări în relația cu profesorul. Nu au voie să depășească limitele bunului simț

Avertisment pentru elevi. Noi schimbări în relația cu profesorul. Nu au voie să depășească limitele bunului simț

Elevii nu trebuie să depășească limitele bunului simț, a transmis, într-o manieră mai elegantă, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Noile declarații au fost făcute în contextul controverselor iscate din cauza introducerii unor noi schimbări în metodologie, care presupun oferirea feedback-ului profesorilor de către elevi.

Ministrul Educației a adresat elevilor rugămintea de a nu confunda rolul cadrului didactic cu cel al învățăcelului, în contextul controverselor iscate pe fondul elaborării unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru școlar. Sorin Cîmpeanu a subliniat că elevul nu este în măsură să-și noteze profesorul, iar acest aspect trebuie înțeles foarte bine de elevii care vor să întreacă limitele bunului simț în acest sens.

Elevii nu vor nota cadrele didactice

"Avem rugăminte pentru elevi - să nu confunde vreodată rolul elevului cu cel al profesorului. În niciun caz să nu se întâmple asta. Am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Feedback-ul e cu totul altceva, nu o posibilitate ca elevul să dea note profesorului. Acest document este destinat exclusiv profesorului care strânge aceste feedback-uri", a spus Sorin Cîmpeanu la Digi24.

În contextul controverselor care au luat amploare pe fondul implementării de noi măsuri la nivel de învățământ, reprezentantul Ministerului Educației a explicat, concret, că există o diferență între notare și feedback. De altfel, în metodologie se explică termenul de feedback, pe înțelesul tuturor.

Ce presupune feedback-ul oferit profesorilor

"Feedback-ul reprezintă colectarea de informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare-învățare-evaluare și despre relația elev-profesor. Feedback-ul nu reprezintă judecăți de valoare, este specific activității didactice fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional.

Scopul colectării feedback-ului este creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional inclusiv și de calitate, centrat pe elev", se arată în metodologie.

Când intră în vigoare noua măsură

Feedback-ul "permite aprecierea de către cadrele didactice, a calității procesului de predare-învățare-evaluare din perspectiva elevilor, în scopul calibrării practicilor de la clasă, astfel încât să răspundă optim nevoilor de învățare ale beneficiarilor primari ai educației", conform documentului oficial.

Secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Radu Szekely, a transmis în cadrul unei conferințe că măsura referitoare la feedback-ul oferit profesorilor ar putea intra în vigoare din acest an. „Referitor la evaluarea profesorilor din perspectiva elevilor, să știți că în momentul de față ministerul discută cu Consiliul Național al Elevilor, este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback de la elevi, care să fie ulterior transmis cu dirigintele clasei sau cu directorul, ca să poată să-și îmbunătățească performanța. În momentul de față noi evaluăm doar prin autoevaluare sau prin procese de evaluare coordonate de inspectoratul școlar, beneficiarul final este foarte rar inclus în această consultare”, a spus Radu Szekely în cadrul conferinţei Teach for Romania – FIERST.

Ne puteți urmări și pe Google News