Autostrăzi nu vom avea, dar ni se promite că scăpăm de traficul de pe DN 1

Deși fiecare guvernare a promis extinderea rețelei de autostrăzi, românii primesc încă un anunț nedorit: autostrada Ploiești - Brașov nu poate începe mai devreme de 3 ani. Până atunci, promisiunile s-au mutat pe DN 1.

Autostrada Ploieşti-Braşov ar putea intra în execuţie în 3 ani, însă până atunci există nişte proiecte pentru fluidizarea traficului pe DN1, a anunţat, duminică, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Mariana Ioniţă.

Oficialul a precizat, la Digi24, că, în prezent, este analizată oferta depusă în vederea revizuirii studiului de fezabilitate a proiectului Autostrăzii Ploieşti-Braşov.

"Oferta este acum în analiză astfel încât să ajungem la un contract care să ne permită obţinerea unei documentaţii bune care să ne ajute să facem o implementare rapidă a execuţiei lucrărilor. Eu nu cred că vom putea vedea în execuţie, mai devreme de 3 ani, Autostrada de la Ploieşti până la Braşov. Până atunci, zilele acestea am vorbit cu actuala conducere a Ministerului Transporturilor, domnul ministru Drulă şi cu fosta conducere, domnul ministru Bode. Noi am anunţat nişte proiecte care au scopul de a fluidiza traficul pe DN1, nişte pasaje şi pasarele", a explicat şeful CNAIR.

Soluțiile: pasaje subterane și benzi reversibile

Mariana Ioniţă consideră că în zonele cu treceri de pietoni ar trebui gândite pasaje subterane care să ajute la fluidizarea traficului, iar în cazul altor zone va fi analizată posibilitatea introducerii unor benzi reversibile.

"Când vorbesc despre pasaje, acum suntem în faza de semnare a contractelor de proiectare. Ne refeream la subterane. În zonele cu treceri de pietoni trebuie să ne gândim la nişte treceri eventual subterane care să simplifice, să fluidizeze, să decongestioneze traficul. Mi-am pus în programul meu ca proiect prioritar acest sector de autostradă şi fluidizarea la pachet a traficului pe DN1. Este păcat că s-au pierdut ani de zile.

Vom analiza inclusiv posibilitatea introducerii unei benzi reversibile de circulaţie pe anumite zone, acolo unde se poate. Chiar vreau să mă văd cu Poliţia Rutieră, ne-am planificat noi miercuri, să discutăm şi situaţia de pe DN1. Trebuie să facem ceva în următorul an, până la începerea execuţiei lucrărilor. Gândiţi-vă că şi execuţia lucrărilor va crea ambuteiaje, iar noi trebuie să luăm măsuri de acum pentru fluidizarea traficului cât mai repede pe DN1", precizează sursa citată.

Valoarea contractului: 48,8-57,67 milioane de lei plus TVA

La începutul lunii noiembrie 2020, Ministerul Transporturilor a anunţat că o singură ofertă a fost depusă până la expirarea termenului-limită pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate şi elaborarea Proiectului Tehnic necesare construcţiei tronsonului de autostradă Ploieşti - Braşov, respectiv cea a companiei Consitrans SRL.

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă între 48,8-57,67 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 30 luni pentru completare/revizuire Studiu de fezabilitate şi de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie. Potrivit sursei citate, în cadrul contractului vor fi realizate: completarea/Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF), elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE).