Eșecul Firea pentru fluidizarea traficului. Au abandonat strategia cu benzile unice pentru transport în comun după ce au blocat circulația ore în șir

Eșecul Firea pentru fluidizarea traficului. Au abandonat strategia cu benzile unice pentru transport în comun după ce au blocat circulația ore în șir

Edilii au încercat să implementeze benzile unice pentru autobuze şi taxiuri, la sfârşitul săptămânii trecute pe mai multe artere. Rezultatul: şoferii au stat în trafic aproape două ore ieri dimineaţă. La amiază era la fel. Şoferii trebuiau să vireze la dreapta la Podul Băneasa direct pe banda a doua. Rezultatul: blocaje şi înjurături.

 După ce edilii au văzut că nu au luat în calcul necorelarea semafoarelor, lipsa autobuzelor şi a parcărilor au decis să facă un pas înapoi şi să implementeze benzile în vară.

Parcări la intrarea în oraş

„Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficientă acestui proiect, şi mă refer atât la componentă de informare a populaţiei cât şi la suplimentarea efectivelor de poliţişti locali şi de la circulaţie în intersecţii. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar şi va înfiinţa noi linii preorăşeneşti”, a declarat edilul-şef.

FOTO: Șoferii au fost obligați ieri să vireze la dreapta direct pe banda a doua. În zona Băneasa traficul se gâtuia

Ieri, autorităţile locale spun că au efectuat doar un test, pentru a vedea care sunt problemele întâmpinate atunci când se va institui bandă unică, deşi pe 19 mai Primăria Capitalei a anunţat ferm că benziile unice vor fi implementate, fără a se preciza că se va face doar un test.

„Au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulaţia transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor şcolare. Până atunci se va circulă fără restricţii, că şi până acum, pe tronsonul Băneasa – Piaţă Charles de Gaulle”, au explicat specialiştii de la Administraţia Străzilor Bucureşti.

Primarul General a solicitat Direcţiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 şi în zona Băneasa) unde cetăţenii din Ilfov, care lucrează în Bucureşti, să-şi poată lasă maşinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsură se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride.

Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu Primăriile Corbeanca, Snagov, Baloteşti şi Gruiu, astfel încât cetăţenii din aceste localităţi să beneficieze de liniile RATB.

Benzile unice vor fi implementate pe următoarele artere:

● Şoseaua Bucureşti - Ploieşti

● sos. Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri)

● bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri)

● Calea Dorobanţi – între Piaţă Dorobanţi şi bd. Dacia (pe ambele sensuri)

● Calea Dorobanţi (sensul spre centru) între bd. Dacia şi Piaţă Lahovari

● Str. George Enescu – între Piaţă Lahovari şi bd. Magheru

● Bd. Magheru (sens spre periferie) între C.A. Rosetti şi Piaţă Română

● Bd. Magheru (sens spre centru) între Piaţă Română şi str. George Enescu.