Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov.Oficialul a anunțat că licitaţia pentru proiectarea autostrăzii A3 s-a încheiat miercuri. În următoarele zile, după ce vor fi finalizate formalităţile, va fi semnat contractul cu firma de proiectare. Anunțul a fost făcut pe Facebook de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„A3 Ploiești-Comarnic-Brașov: fapte, nu vorbe.

Astăzi s-a finalizat licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov. Urmează în zilele următoare, după finalizarea formalităților, semnarea contractului cu firma de proiectare”, a scris ministrul.

Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov. Ce s-a făcut până acum

„Ne așteptăm – și am pus asta foarte clar în vedere proiectantului – ca din acest contract să obținem:

1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.

2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.

3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat”, a adăugat Drulă.

El spune că „Ploiești-Brașov este o autostradă cu mult întârziată, iar lipsa ei duce la aglomerația infernală de pe Valea Prahovei”.

Autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov nu va fi gata foarte curând. Ce alternative există

„Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului:

– construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente;

– sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal;

– o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, a încheiat ministrul Transporturilor.

Drumul spre autostradă pe Valea Prahovei

La sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că a organizat o licitație pentru proiectarea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, la care nu s-a prezentat decât o firmă, cunoscută pentru proiectele cu probleme.

Tot atunci, specialiștii de la Asociația Pro Infrastructura spunea că la licitație nu a fost depusă decât o singură ofertă pentru că marile birouri de proiectare rutieră nu doresc să se implice din cauza multiplelor probleme făcute de CNAIR.

„Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori și neconcordanțe din documentație, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate. În cadrul solicitărilor de clarificări din partea celor interesați, aceștia au ridicat problema valorii estimate de CNAIR pentru acest contract extrem de complex (57 milioane lei), sub 1% din valoarea investiției. Pentru o pregătire temeinică în special pentru o autostradă montană, cele mai bune practici vorbesc despre procente de 3-5%. În plus, Compania de Drumuri a omis să includă formularele financiare pentru studiile geotehnice la tunele, nefiind clar dacă aceste sume consistente au fost incluse sau nu în valoarea estimată”, arată specialiștii de la Pro Infrastructura.