Au început bine! Autostrada Craiova – Pitești, prima amânare
- Antonia Hendrik
- 5 ianuarie 2017, 13:55
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat cu două săptămâni termenele de depunere și evaluare a ofertelor pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborare a Proiectului Tehnic în cazul autostrăzii Craiova – Pitești. Motivul? Numărul mare de solicitări de clarificări primite din partea firmelor.
După două săptămâni de când a fost lansată licitația în urma căreia una sau mai multe firme vor fi plătite cu circa zece milioane de euro pentru revizuirea SF-ului și proiectarea celor 125 de kilometri de autostradă între Craiova și Pitești, CNAIR dă semne că lucrurile vor dura mai mult decât își propusese inițial. Pe 6 decembrie 2016, chiar de Moș Nicolae, compania lansa în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația deschisă de atribuire a contractului a cărui sumă estimată variază între 10,5 milioane și 12,4 milioane de euro cu TVA cu tot. Licitația este necesară și obligatorie, deoarece firma sau asocierea de firme care va câștiga contractul va stabili cel mai bun traseu al autostrăzii, costul ei, detaliile de execuție, și va proiecta autostrada în lungime de 125 de kilometri. Abia după ce aceste documente vor fi finalizate, CNAIR va organiza o nouă licitație pentru a desemna firma care va construi efectiv autostrada. Practic, în 2020, șoferii ar trebui să circule de la Craiova la Pitești pe autostradă, după cum declara ministrul transporturilor, Sorin Bușe, cu ocazia unei vizite la Craiova la începutul lunii decembrie 2016. Asta înseamnă că în patru ani, 2017-2020, compania trebuie să finalizeze ambele licitații, iar firmele să proiecteze și să construiască 125 de kilometri. În condițiile în care revizuirea SF-ului și proiectarea durează doi ani de la atribuirea contractului, înseamnă că, în cel mai bun caz, construcția poate începe în 2019, adică peste 60 de kilometri de autostradă pe an. De precizat că în 2016 nu s-a deschis nici un kilometru nou de autostradă în România, cu excepția lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu pe A1, care a fost redeschis după o lungă perioadă de reparații (...) Articolul integral îl puteţi citi aici