Evenimentul Zilei > Economie > Astaldi începe construirea lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti
Astaldi începe construirea lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti

Astaldi începe construirea lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti

Termenul de finalizare integrală a proiectului este 2026, urmând ca autostrada Sibiu – Pitești să devină un sector important al Coridorului 5 Pan-European, și, cu siguranță, un proiect de infrastructură dintre cele mai așteptate de la noi din țară.

Lotul 5, situat între Curtea de Argeș și Pitești, are o lungime de 30,35 km. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei și a fost câștigat de constructorul italian Astaldi. Perioada de proiectare este de 12 luni, iar cea de execuție a lucrărilor de 48 de luni. Traseul va începe de la Curtea de Argeș și va merge în paralel cu râul Argeș până la centura orașului Pitești. Încă din luna aprilie constructorul a adus pe teren utilaje și este gata să demareze lucrările în forță.

Vestea bună este că lucrările pentru construirea lotului 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti încep pe 1 septembrie.

Lotul 5, situat între Curtea de Argeș și Pitești, are o lungime de 30,35 km. Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei și a fost câștigat de constructorul italian Astaldi. Perioada de proiectare este de 12 luni, iar cea de execuție a lucrărilor de 48 de luni. Traseul va începe de la Curtea de Argeș și va merge în paralel cu râul Argeș până la centura orașului Pitești.

În total, proiectul general cuprinde 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, 3 noduri rutiere (la Curtea de Argeș, Băiculești, Bascov), 2 spații de servicii, 2 parcări de scurtă durată și 2 centre de coordonare și întreținere.

Cum stăm în rest

Dintre cele 6 loturi oferite către concurs public constructorilor doar unul singur a mai rămas cu probleme. Este vorba despre secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș unde Compania de Administrare a Infrastructurii oferise contractul companiei Porr, 1,67 miliarde de lei, pentru realizarea în 60 de luni a aproape 10 km de șosea rapidă. Decizia a fost contestată de China Railway, companie exclusă de la licitații din cauza prezenței pe blacklist-ul Băncii Mondiale timp de 3 ani, care a și câștigat la Curtea de Apel. Până în prezent are loc o reevaluare a proiectului.

Pe primul lot Sibiu – Boița, lucrările au ajuns într-un stadiu 40%. Estimările Ministrului Transporturilor sunt că în anul 2022 com putea circula pe primii kilometri ai autostrăzii.

Publicat in categoriile: Economie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: