Asociația Pro Infrastructură acuză CNAIR că nu a desemnat un supervizor pentru construcția a 400 de km de autostradă. „Timpul trece, leafa merge”

Asociația Pro Infrastructură acuză CNAIR că nu a desemnat un supervizor pentru construcția a 400 de km de autostradă. „Timpul trece, leafa merge” Sursa: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură acuză Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) că lasă liber la abuzuri, având în vedere că nu desemnează un supervizor pentru construcția a 400 de kilometri de autostradă, deși este necesar acest lucru.

Potrivit Asociației, cei 400 de kilometri de autostradă se ridică la o valoare totală de șase miliarde de euro, iar în acest caz, „rolul supervizorului, al dirigintelui de şantier, denumit şi consultant, inginer FIDIC sau simplu inginer, în implementarea în teren a unui proiect de infrastructură de transport este esenţial”.

CNAIR acuzat că nu se ocupă de construcția autostrăzilor

Rolul supervizorului este acela de a se asigura că lucrările puse în operă de constructor sunt conforme şi respectă caietul de sarcini, oferta asumată şi normativele în vigoare, adică standardele de calitate necesare.

„Dar CNAIR tergiversează lansarea licitaţiilor pentru aceste servicii esenţiale ori, în dulcele stil «timpul trece leafa merge», tărăgănează procedurile de achiziţie publice pornite în urmă cu mai bine de un an de zile în unele cazuri. În lipsa consultantului care să fie zilnic pe şantier şi să certifice lucrările executate de antreprenor, se lasă liber la abuzuri, «scurtături» şi «optimizări» care cresc riscul ca drumul să aibă probleme pe termen lung şi cresc artificial profitul constructorului”, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mai multe loturi de autostradă din România nu au supervizor

Potrivit acestora, un supervizor este necesar pentru mai multe loturi de autostradă dintre care 7 loturi ale Autostrăzii A7 dintre Buzău şi Bacău, adică 178 km, unde constructorul a intrat în teren sau este pe cale să înceapă execuţia până în primăvară, dar și pentru lotul 3 de lângă Buzău şi pe cele trei sectoare ale Bacău-Paşcani.

Nu există supervizor nici pe Autostrada A0 Nord tronsonul 2 între Corbeanca şi Afumaţi, deși aceasta se apropie de final, în decembrie 2023.

„Nu există timp de pierdut nici pe secţiunile de munte ale A1 Sibiu-Piteşti unde antreprenorii vor face proiectare în 2023 dar probabil la anul vor pune utilajele la treabă. Nu trebuie să fii expert să-ţi dai seama că ai nevoie de diriginte de şantier pe 68 de kilometri prin creierii munţilor pe Valea Oltului şi Valea Topologului. Nici pe ciotul Holdea-Margina al A1 nu există consultant! Tot în 2024 ar trebui să se înceapă şi aici lucrările”, au adăugat reprezentanții Asociației.