Maşina Apple ar urma să fie dotată cu o baterie revoluționară, a cărei tehnologie trebuie să scadă cât mai mult costul bateriei. Având în vedere că la mașinile electrice, acest cost depăşeşte și de 30% din costul total de producție, Apple şi-ar lăsa mult în urmă concurenţa.

Asta ar însemna un profit uriaş, de ordinul zecilor sau chiar sutelor de miliarde de dolari… Totuşi, conform surselor Reuters citate de jurnaliştii de la The Guardian. pentru moment nu se ştie decât că în prezent se lucrează la acest model.

Maşina Apple poate apărea în 2024

Cert este că proiectul cu maşina Apple nu se ar putea fi concretizat decât peste cel puţin 4 ani. Ideea nu este nouă şi pasionaţii de high tech ştiu că mai-marii companiei americane au creat o echipă specială pentru această maşină încă din 2014.

Totuşi, câțiva ani mai târziu, ei au abandonat aproape total proiectul. Ceva sau cineva i-a determinat să reia eforturile în 2019. Poate chiar Doug Field, un veteran Apple care arlucrase la Tesla, care a revenit la Apple pentru a supraveghea proiectul și a concediat 190 de persoane din vechea echipă.

De atunci, Apple a progresat suficient încât acum să îşi propună să construiască un vehicul pentru consumatori. Informaţiile au fost dezvăluite de două persoane familiarizate cu acest proiect şi care au cerut ca identitatea lor să rămână secretă, deoarece planurile Apple nu sunt publice.

Rivala Apple în cursa pentru maşina-minune?

Obiectivul companiei de a construi un vehicul personal pentru piața de masă intră în conflic cu rivali precum Alphabet’s Waymo, care a construit robo-taxiuri pentru a transporta pasageri pentru un serviciu de transport ce presupune de conducerea fără șofer. În acest context, elementul central al strategiei Apple este un nou design al bateriilor care ar putea reduce radical costul bateriilor.

Asta ar însemna creșterea autonomiei vehiculului, potrivit unei surse care a văzut, deja, designul bateriei Apple. Oficial, Apple a refuzat să comenteze planurile sau produsele viitoare, dar realizarea unui vehicul reprezintă o provocare a lanțului de aprovizionare chiar și pentru Apple.

Despre compania americană se ştie că are cu buzunare adânci, în care se găsesc profituri de ordinul sutelor de miliarde de dolari. Aşa se şi explică de ce produce sute de milioane de produse electronice în fiecare an cu piese din întreaga lume. Totuşi, marea ambiţie a celor de la Apple este maşina viitorului, mai ales că gigantul nu a construit niciuna până în prezent. Nu va fi deloc simplu, având în vedere că proiectul Tesla al lui Elon Musk a avut nevoie 17 ani înainte pentru a obține profituri susținute de vânzarea mașinilor.

Apple este singura care are resursele

„Dacă există o companie pe planetă care are resursele pentru a face acest lucru, probabil că este Apple. Dar, în același timp, nu este un telefon mobil”, a spus o persoană care a lucrat la Project Titan. Rămâne neclar cine ar asambla o mașină marca Apple, dar sursele au spus că se așteaptă ca mai-marii companiei să se bazeze pe un partener cunoscut de producție pentru a construi vehicule.

Două persoane cu cunoștințe despre planurile Apple au avertizat că întârzierile legate de pandemia de coronavirus ar putea împinge începutul producției până în 2025 sau chiar mai departe. Apple a decis să apeleze la parteneri externi pentru anumite elemente sistemului, inclusiv pentru senzorii „lidar”, care ajută mașinile cu conducere automată să aibă o vedere tridimensională a drumului.

Unii senzori ar putea fi derivați din unitățile lidar dezvoltate intern de la Apple, a spus acea persoană. Ambele modele Apple iPhone 12 Pro și iPad Pro lansate anul acesta au senzori lidar. În ceea ce privește bateria mașinii, Apple intenționează să utilizeze un design unic „monocelulară” care crește celulele individuale din baterie și eliberează spațiu în interiorul acumulatorului, a spus unul dintre oameni. Acest design înseamnă că materialul mai activ poate fi ambalat în interiorul bateriei, oferind mașinii o autonomie potențial mai mare.

Apple examinează, de asemenea, o substanță chimică pentru bateria numită LFP, sau fosfat de litiu-fier, despre care care se crede că este mai puțin probabil să se supraîncălzească și, prin urmare, este mai sigur decât alte tipuri de baterii litiu-ion. „Este următorul nivel. Va fi la fel ca prima dată când ai văzut iPhone-ul”, a spus una dintre surse despre tehnologia bateriei Apple.

sursa: theguardian.com