Anunț pentru șoferi. Cea mai vocală asociație a transportatorilor, COTAR, care are în componență și peste 1.500 de service-uri, critică schimbarea și amenință că va ieși în stradă. Asociația consideră că referința pentru tarifele din service reprezintă un prim pas către plafonarea prețurilor și, drept consecință, introducerea coplății pentru daunele din RCA.

Tariful de referință a mai fost subiect de dispută

Noua referință va fi calculată pe un model asemănător cu tariful de referință pentru RCA. De calcul se va ocupa, ca și la RCA, o firmă independentă. Cel mai probabil una dintre companiile din așa numitul Big Four, cele mai mari patru companii de consultanță.

Este un prim pas, spun specialiștii, care, în timp, ar putea permite o astfel de mișcare. Aceasta mai ales în condițiile în care o propunere privind legarea tarifelor maxime din service de un preț de referință există în discuția grupurilor de lucru care analizează modificarea normelor ASF.

Discuția despre tariful de referință nu este nouă, în contextul în care asigurătorii au acuzat permanent service-urile că practică tarife abuziv de mari. La rândul lor, service-urile au acuzat marile firme din RCA (City și Euroins) că nu achită la timp și integral daunele.

80% din vânzările din acest sector sunt la două firme

Anunț pentru șoferi. Este un unicat la nivel european întrucât 80% din vânzările din acest sector sunt la doar două firme. Adică City și Euroins.

Firmele de asigurare au încercat să introducă o referință  prin mai multe metode. A fost inițiată o lege separată, apoi a fost inclusă propunerea ca amendament la legea care va modifica legea RCA în sensul unor impuneri ale Comisiei Europene.

În ciuda susținerii venite dinspre mai mulți parlamentari, firmele de asigurare nu au reușit să se impună. Dacă pe plan legislativă nu a au avut succes,  pe parte executivă firmele de asigurare și-au impus punctul de vedere, informează economica.net.