Luna trecută, Boeing a livrat Ryanair prima aeronavă 737 MAX, alte 12 urmând să ajungă până în perioada de vârf a sezonului turistic de vară.

Compania irlandeză este cel mai mare client european al acestui model, cu un număr total de comenzi de 210 pentru avionul cu 197 de locuri.

Noul model va ajuta compania „să-şi diminueze costurile, emisiile de dioxid de carbon, consumul de combustibil, iar zgomotul va fi mai scăzut”, a informat Ryanair.

Pregătirea noilor piloţi va avea loc în 2021, astfel încât ei să poată lucra peste tot în Europa în vara anului viitor, a precizat compania aeriană low-cost.

În ianuarie, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) şi-a dat acordul pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou, la două luni după o decizie similară a Autorităţii Federale pentru Aviaţie din SUA (FAA). În luna decembrie 2020, o aeronavă Boeing 737 MAX aparţinând companiei braziliene Gol a efectuat primul zbor comercial al acestui tip de avion, după o pauză de 20 de luni.

Începând din luna martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au avut interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS – Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Ryanair este prezentă şi pe piaţa din România. Salariile în domeniu sunt uriașe, putând să ajungă la zeci de mii de euro pe lună, în funcție de funcție și vechime.