Anchetă în urma tragediei din submarinul Titan. De ce au fost ignorate avertismentele specialiștilor

Anchetă în urma tragediei din submarinul Titan. De ce au fost ignorate avertismentele specialiștilor Titan Submarin sursa: OpenGate site

Submarinul Titan a dispărut la mai puțin de două ore după ce a coborât duminică spre epavă. Toți pasagerii au fost declarați morți după ce Paza de Coastă americană a găsit resturi aparținând submarinului în timpul căutării disperate de trei zile a navei dispărute.

Poliția canadiană a deschis o anchetă urgentă privind implozia submarinului Titanic, în urma căreia au murit cinci membri ai echipajului, printre care Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate, miliardarul britanic Hamish Harding, veteranul Marinei franceze Paul-Henri Nargeolet, omul de afaceri Shahzada Dawood și fiul de 19 ani al acestuia, Suleman.

Poliția Regală canadiană a confirmat că analizează circumstanțele morții, o echipă de anchetatori fiind alcătuită pentru a răspunde la întrebarea dacă se justifică o investigație completă din partea RCMP. Sâmbătă au avut loc interogatorii cu persoane aflate la bordul navei principale de sprijin a Titan, Polar Prince, în cadrul investigațiilor forțelor de ordine, scrie The Sun. Nava s-a întors în portul St John's sâmbătă dimineața, anchetatorii de siguranță făcând, de asemenea, anchete la bord.

Avertismentul unui expert, ignorat de patronul submarinului

Echipajele au căutat cu disperare submarinul Titan în Atlantic, după ce acesta a pierdut comunicațiile, rămânând cu doar 96 de ore de oxigen. Un submarin robotizat de mare adâncime a găsit joi cinci bucăți majore de resturi ale lui Titan la 3 kilometri adâncime. Resturile, inclusiv un cadru de aterizare și coada, trebuie acum ridicate la 3.800 de metri de pe fundul mării pentru a descoperi cum a ajuns submarinul la acest sfârșit violent.

Ne puteți urmări și pe Google News

Anchetatorii se confruntă cu perspectiva sumbră de a încerca să reconstituie ce a mers prost cu nava OceanGate, care a devenit cavoul celor cinci oameni. Mai multe temeri legate de siguranța navei ar fi fost respinse, expertul în siguranță Rob McCallum susținând că i s-a închis gura atunci când i-a spus directorului executiv al OceanGate că își pune pasagerii în pericol. Expertul în explorarea adâncurilor l-a implorat pe Rush să obțină un certificat de siguranță pentru submarin înainte de a oferi plimbări clienților plătitori, dar a fost ignorat.

Anchetatorii canadieni se deplasează acum în Newfoundland pentru a aduna probe și a intervieva echipajul de pe nava-mamă a Titan, Polar Prince. Vehiculul teleghidat Odysseus 6 este trimis la locul unde se află resturile, iar costul operațiunii de căutare se așteaptă să se ridice la milioane de dolari numai pentru Paza de Coastă a SUA.