Anca Lupes- Profesoara vedetelor

Anca Lupes- Profesoara vedetelor

Cu toate că în industrie Anca Lupeș este un nume bine cunoscut, publicul nu știe foarte multe despre cea care a organizat chiar și concertul lui Michael Jackson în București. De mai bine de 11 ani a pus pe picioare propria firmă, iar din 2009 învață vedetele ce drepturi și beneficii pot avea în urma activității lor. În continuare veți citi despre un om care a pus umărul la construcția unei industrii, industria de showbiz românească.

1.    Stim ca lumea muzicala te cunoaste, insa pentru cititorii EVZ, cum te vezi tu, Anca Lupes?

Ma vad ca pe un om care a avut norocul sa-si transforme pasiunea in cariera. Mi-a placut mereu muzica, m-au fascinat artistii, lumea lor si am ajuns sa lucrez chiar acolo, intre ei. Initial ca jurnalist pentru Vox Pop Rock, apoi ca membru in echipa de organizare a celebrelor Gale Tele 7abc si a unora dintre primele concerte de stadion national din Romania (RockMania Festival in 1995 cu Rod Stewart, Joe Cocker si Eros Ramazzotti si concertul Michael Jackson din 1996). Apoi ca director de marketing intr-una din primele case de discuri din Romania si, in sfarsit, de 11 ani sunt posesoare de firma proprie.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

2.    Am aflat ca esti primul absolvent din Romania al cursurilor de Master in Music Business la Berklee College of Music. Cum ai ajuns sa studiezi acolo? Poveste-ne experienta.

In perioada in care am fost jurnalist, citeam pe rupte toate marile reviste de muzica (Rolling Stone, Q, NME, Metal Hammer, Heavy Metal Magazine, Billboard etc). Am invatat multe si din experienta proprie si “furand” meserie de la omologii mei de la BMG (una dintre cele mai mari case de discuri din lume, care era reprezentata in Romania de casa de discuri la care lucram). Stiam de mult timp despre Berklee College of Music ca ar fi una dintre cele mai prestigioase scoli de muzica din lume, unde invatasera multi dintre idolii mei rock. Cand am aflat ca au inceput sa organizeze cursuri online, n-am stat pe ganduri si m-am inscris. Era 2007. Doi ani mai tarziu primeam prima diploma de Master in Music Business emisa pentru un student roman.

 

3.    Ai devenit trainer autorizat in 2009. Ce inseamna acest nume si cu ce se ocupa un trainer?

Incepusem deja din 2006 sa predau cursuri de Impresar Artistic si Organizator de Spectacole (am fost prima si singura companie privata care le organiza – erau recunoscute atat de Ministerul Muncii, cat si de cel al Educatiei). Asta a fost unul dintre motivele pentru care am facut si masterul la Berklee – voiam sa aflu mai multe informatii pentru a le trece mai departe catre cursantii mei. Tot din respect pentru ei – ca sa evoluez profesional si din acest punct de vedere – am facut un curs de traineri. Un trainer (numit in legislatia romana – formator) este un fel de profesor, cineva care ajuta la formarea profesionala a celor care doresc sa-si aprofundeze cunostintele intr-un anumit domeniu.

 

4.    In prezent organizezi workshop-uri. Cui se adreseaza si ce “predai”?

“Industria Muzicala Explicata” este un mix intre curs si workshop pentru ca predau si teorie, dar fac si exercitii impreuna cu participantii la curs.

Cursul explica notiuni de baza din industria muzicala in ce priveste legislatia drepturilor de autor, organizarea si functionarea industriei, reguli de comunicare si promovare si modalitati de monetizare in cadrul industriei. In aceasta faza discutam notiuni de baza. Din reactiile celor care deja au absolvit, am aflat ca este nevoie si de cursuri mai specializate, mai amanuntite, despre fiecare dintre aceste directii. La asta lucrez in acest moment.

 

5.    Ce vei sti dupa un curs de “Industrie Muzicala Explicata”?

Pai este simplu – artistii (dar si ceilalti viitori profesionisti) inteleg in sfarsit ce drepturi au si cum pot beneficia de ele. Inteleg cum sa-si aleaga membrii echipei si ce trebuie sa ceara fiecaruia dintre ei. Afla cum pot sa-si valorifice singuri muzica, pana la a ajunge (sau fara sa mai ajunga) la o casa de discuri. Le explic care sunt principalele contracte pe care le vor semna in cariera si cum sa inteleaga un contract. Le arat ca pot face treaba si singuri si pot porni pe drumul spre succes cu foarte putine investitii, dar cu multa creativitate si munca.

 

6.    Cantaretii apar ca ciupercile dupa ploaie. E loc pentru toata lumea in industria muzicala?

Daaa! Dupa mine  - cu cat mai multi, cu atat mai bine. Concurenta aduce calitate. Daca are ceva cu adevarat important de spus din punct de vedere artistic, orice muzician isi va gasi locul sau. Mai vizibil sau mai putin vizibil, asta depinde de multi factori, dar si-l va gasi. Se intampla multe schimbari pozitive in industria muzicala, atat aici, cat si afara. Cine le va intelege si se va adapta, va avea numai de castigat.

 

7.    Cu ce artisti din Romania ai lucrat, dar din strainatate? VEZI CONTINUAREA AICI