ANAF va colecta după Crăciun restanțele din partea contribuabililor. Ordinul a fost emis de la conducerea instituției

ANAF va colecta după Crăciun restanțele din partea contribuabililor. Ordinul a fost emis de la conducerea instituției ANAF. Sursa foto: Arhiva EVZ

Lucian Heiuș, președintele ANAF, a cerut tuturor administrațiilor județene, administrației marilor contribuabili și Antifraudei ca în perioada 27 - 30 decembrie 2022 să facă toate demersurile pentru a crește la maxim colectările din veniturile bugetare pentru a atinge nivelul programat.

ANAF este nevoită să verifice, în următoarele zile, toate declarațiile depuse și obligațiile fiscale scadente. De asemenea, inspectaorii trebuie să acționeze în locurile unde cred că este necesar. Vor face acest lucru prin contactarea telefonică sau vor fi formate echipe mixte de control operativ care să meargă la contribuabilii cu obligații fiscale curente semnificative care au rămas neplătite.

ANAF trebuie să facă aceste demersuri pentru că are de îndeplinit un plan de colectare a veniturilor, în contextul în care economia din țara noastră a încetinit, iar previziunile pentru anul 2023 nu sunt optimiste. Este important de menționat că modul de a acționa al ANAF nu este cel mai dur pentru că primă variantă a fost contactarea contribuabililor care nu și-au achitat obligațiile fiscale.

Cum va colecta ANAF-ul banii de la contribuabilii care nu și-au plătit obligațiile

În ordinul semnat de Lucian Heiuș se precizează că „Pentru atingerea obiectivelor sunt necesare acțiuni concrete de îmbunătățire a colectării bugetare, pe toate palierele de acțiune disponibile. Se va avea în vedere, în perioada 27 - 30 decembrie 2022, creșterea gradului de colectare a obligațiilor fiscale”. Aceste lucruri vor fi făcute prin:

Ne puteți urmări și pe Google News
  • o analizare a declarațiilor fiscale și a plăților făcute în contul acestora,
  • identificarea contribuabililor ce nu au plătit obligațiile fiscale curente și contactarea acestora în scopul impulsionării efectuării plăților necesare,
  • monitorizarea contribuabililor cărora li s-au acordat înlesniri la plată (având în vedere termenul de 27 decembrie pentru plata obligațiilor curente restante),
  • analizarea modului de respectare a acestora și atenționarea asupra achitării ratelor la termenele prevazute în graficele de eșalonare, precum și a obligațiilor fiscale curente,
  • analiza sumelor plătite în conturile unice sau în contul 50.67 și care nu au fost distribuite in vederea compensării cu obligațiile fiscale restante,
  • analizarea listelor de suprasolviri și arierate în vederea compensării acestor sume cu debitele nestinse.

În plus, vor fi organizate echipe mixte care vor fi formate din inspectori din activitățile de administrare fiscală/control fiscal (inspecție și antifraudă fiscală). Aceștia vor fi cei care îi vor verfica pe contribuabili și vor trimite zilnic datele strânse. „Conducerile Direcțiilor Generale ale Regionalelor Antifraudă Fiscală se vor implica activ, vor coordona direct activitatea de impulsionare a colectării bugetare și vor dispune informarea ANAF cu privire la măsurile întreprinse și la rezultatele obținute”, se mai arată în ordinul ANAF, notează Profit.ro.