Amazon și-a spionat rivalii. Cum acționa „divizia secretă”

Amazon și-a spionat rivalii. Cum acționa „divizia secretă” Amazon / Sursa: dreamstime.com

Compania Amazon a recurs la o metodă „ingenioasă”, însă, discutabilă cu privire la legalitatea acesteia, de a culege date de la concurenți. Mai mulți angajați Amazon s-au prezentat drept „comercianți” pentru a-i spiona pe principalii rivali: eBay și Wallmart.

Amazon și-a spionat rivalii. Cum acționa „divizia secretă”

hackeri

Sursa foto: Arhiva EVZ

Spionajul a durat peste un deceniu, iar divizia „secretă”a acționat în mod organizat. Conform Wall Street Journal, firma „Big Big River Services International, cu sediul social în Seattle, s-a ocupat cu vânzarea de produse prin intermediul a diferite magazine, printre care eBay, Shopify şi Walmart.

Concret, firma comercializa produse sub mai multe branduri, precum Rapid Cascade şi Svea Bliss, descriindu-se drept un grup de antreprenori, gânditori, marketeri, orientată în mod total spre clienți. În realitate, firma mai sus menționată aparținea Amazon.

Prin această metodă, prin vânzările făcute pe platformele competitorilor, care se ridică la aproximativ un milion de dolari pe an, a urmărit politicile de preţuri, de marketing și strategii comerciale, inclusiv de  logistică  ale rivalilor Amazon, menționează sursa citată.

Ne puteți urmări și pe Google News

Gigantul american a instruit „spioni”. Cum fura datele eBay

Spionaj

sursă foto: dreamstime.com

Reprezentanții Big River participau la conferinţele organizate de rivalii Amazon, ascunzând faptul că, în realitate, lucrau pentru gigantul american.

Ei au  foloseau date de contac și și-au ascuns  adevarata ocupaţie , fiind instruiți  instruiţi pentru a nu fi descoperiţi.

Amazon este cea mai mare companie de comerţ electronic din Statele Unite ale Americii. Se estimează că  prin intermediul acesteia se vinde aproximativ   40% din toate bunurile online  din Occident.

Recent, gigantul american a anunțat că a relansat o campanie care a avut mare succes în Europa. Este vorba despre „coșul de vineri”, o strategie prin care se pot cumpăra produse la preț accesibil, în unele cazuri cu transport gratuit.

De asemenea, gigantul american a reușit să folosească inteligența artificială pentru a crea playlisturi pentru utilizatori, conform sursei amintite.