Alertă pentru toți șoferii! Ce se întâmplă cu RCA. Polițe mai scumpe, dar și...

Alertă pentru toți șoferii! Ce se întâmplă cu RCA. Polițe mai scumpe, dar și...

Prețurile polițelor RCA vor crește în perioada următoare, dar șoferii a căror mașină zace în service ar putea primi mai ușor mașină la schimb.

Dacă propunerile de modificare a legislației RCA vor fi adoptate, vom avea polițe mai scumpe cu câteva procente. Specialiștii spun că, în prezent, rata combinată a daunei se află la valoarea de 120% față de primele plătite, iar polițele se vor scumpi până la egalizarea celor două.

Vestea vine după ce prețul mediu al RCA a crescut deja anul acesta, de la 589 de lei la 31 martie 2018 la 609 lei la aceeași dată din 2009. Strict pentru persoanele fizice, polițele auto obligatorii au crescut de la 413 la 443 de lei.

Dar și mai importantă decât scumpirea, și de această dată în avantajul proprietarilor de mașini, s-ar putea dovedi o altă modificare, prin care abuzurile firmelor de rent-a-car vor fi oprite. Este vorba despre cârdășiile dintre service-uri și companiile de închiriere mașini, prin care acestea din urmă facturează fictiv sau supraevaluat chiria pentru mașina dată la schimb, conform legii, celui rămas cu mașina la reparat, după accident.

„După ce în Legea RCA a fost introdusă această prevedere, au fost înființate mai multe firme rent-a-car. Asigurătorii au început să primească de la firmele nou-înființate facturi cu prețuri umflate. Sau facturi care nu aveau acoperire în realitate”, a explicat reprezentantul unei companii de asigurare, pentru Profit.ro.

Acesta a adăugat că „au fost cazuri în care contravaloarea serviciilor de închiriere auto reprezenta prețul unui autovehicul nou-nouț. Practic, o cârdășie între service-uri și firmele rent-a-car pe spinarea asigurătorului”. Potrivit datelor Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), aproape jumătate (49%) dintre firmele de închirieri au fost înregistrate după 2017, an în care a fost introdusă în lege prevederea privind acoperirea cheltuielilor aferente lipsei de folosință pentru persoanele fizice.

O a treia schimbare importantă, la cererea Comisiei Europene, în baza unei decizii a CJUE, va fi anularea prevederilor care permitea suspendarea contractului RCA la cererea asiguratului. Decizia Curții de Justiție a UE a stabilit că obligația de asigurare este permanentă pe perioada în care vehiculul este înmatriculat/înregistrat, indiferent dacă există sau nu intenția proprietarului de a utiliza acest vehicul.

În 2018, segmentul RCA a reprezentat o treime din întreaga piață a asigurărilor din România, de 10,14 miliarde de lei, potrivit datelor ASF.

Ne puteți urmări și pe Google News